Thursday, March 3, 2016
နာထတရား (၁၀)ပါး
နာထတရား (၁၀)ပါး
===========
"သနာထာ ဘိကၡေဝ ဝိဟရထ၊ မာ အနာထာ၊ ဒုကၡံ ဘိကၡေဝ အနာေထာ ဝိဟရတိ။"
(အံ၊၃၊၂၇၅။)
"ရဟန္းတို႔. ......မီွခိုအားထားရာ နာထတရား ထင္႐ွားရိွကုန္လ်က္ ေနထိုင္ၾကပါ။ မီွခိုအားထားရာ နာထတရား ထင္႐ွားမရိွဘဲ မေနထိုင္ၾကပါကုန္လင့္။ ရဟန္းတို႔....
မီွခိုအားထားရာ နာထတရား ထင္႐ွားမရိွေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္ ဆင္းဆင္းရဲရဲ ေနထိုင္ရ၏။"
မီွခိုအားထားရာ နာထတရား ထင္႐ွား မရိွဘဲ ေနထိုင္သူ (အနာထပုဂၢိဳလ္)သည္
ဆင္းဆင္းရဲရဲ ေနထိုင္ရ႐ုံတြင္သာမက ဆင္းဆင္းရဲရဲ လည္းေသေက်ပ်က္စီးရတတ္၏။
ေလာက၌ ရိွၾကသူအေပါင္းတို႔သည္ တစ္ဦးအေပၚ တစ္ဦးအမီွျပဳ၍ အသက္ေမြး၀မ္း ေက်ာင္း ၾကရသည္။ အမီွမရိွေသာသူသည္ ႀကီးပြားတိုးတတ္ရန္မျဖစ္ႏိုင္ေပ။ အနည္း
ဆုံးအားျဖင့္ သားသမီးတိုသည္ မိဘကိုမီွၾကရသည္။ မီွစရာမိဘမရိွေသာ္ မိမိကုိယ္ကို
မီွၾကရသည္။ မိမိသည္သာလ်င္ မိမိ၏အေကာက္းဆုံးေသာ မီွရာျဖစ္ေသာ္လည္း
မီွပုံမီွနည္း မွန္ကန္မႈရိွရပါမည္။ ျမတ္စြာဘုရား႐ွင္သည္ မီွခိုအားထားရာ အစစ္အမွန္
တို႔ကို ထုတ္ယူျပသေဟာၾကားထားေတာ္မူပါသည္။ ထိုတရားတို႔မွာ____
၁။ သီလရိွျခင္း။ ။ ပထမနာထျဖစ္ေသာ သီလသည္ မိမိ၏မီွခိုရာ အစစ္ျဖစ္သည္။
သီလရိွေသာသူ ၏ စိတ္၌ျဖစ္ေပၚေသာေတာင့္တခ်က္ဟူသမ်ွသည္ မခြၽတ္ဧကန္
ျပည့္စုံလိမ့္မည္ဟု ေဟာေတာ္မူသည့္အတိုင္း ေနာက္အနာဂတ္ သံသရာခရီးတ
ေလ်ွာက္တြင္ အမီွျပဳႏိုင္ေသာ အမီွေကာင္းတစ္ခုျဖစ္သည္။
၂။ ဗဟုသုတရိွျခင္း ။ ။ အၾကား+အျမင္ (ဗဟုသုတ )မ်ားျပားျခင္းဆိုသည္မွာ
ေကာင္းျခင္းသုံးျဖာႏွင့္ျပည့္စုံေသာ မူေသာ ျမတ္စြာဘုရားတရားေတာ္တို႔ကို ေ႐ွးဦး
စြာဆရာထံမွ စနစ္တက်သင္ယူျခင္းသည္ အၾကား ႏွင့္ျပည့္စုံျခင္းျဖစ္သည္။ထို႔ေနာက္
ကိုယ္တိုင္မ်က္ေမွာက္သိေအာင္ ျမင္ေအာင္ အားထုတ္ျခင္း အျမင္ႏွင့္ ျပည့္စုံျခင္းျဖစ္
သည္။ ေအာက္ထပ္ဆုံးအားျဖင့္ နာမ႐ူပပရိေစၧဒဥာဏ္ႏွင့္ ပစၥယပရိဂၢဟဥာဏ္ ႏွစ္
မ်ိဳးကို သင္သိက်င့္သိအေနျဖင့္ ထြင္းေဖာက္သိရိွပါက မိမိသည္က်ိန္းေသအပၸါယ္
သို႔မက်ေရာက္ရေသာ စူဠေသာတပန္ အျဖစ္သို႔ေရာက္မည္ျဖစ္သည္။ ဤသည္မွာ
ဒုတိယအမီွေကာင္းျဖစ္သည္။
၃။ ကလ်ာဏမိတၱ ရိွျခင္း ။ ။ မိတ္ေဆြေကာင္ရရိွျခင္းသည္ အမီွေကာင္း စင္စစ္ျဖစ္
သည္။ ျမတ္စြာဘုရားတည္းဟူေသာ ကလ်ာဏမိတၱကို ရရိွၾကသျဖင့္ သံသရာဝဋ္
ဆင္းရဲမွ လြတ္ေျမာက္သြားၾကကုန္ေသာ သူတို႔သည္ မေရမတြတ္ႏိုင္ေအာင္ ရိွၾကၿပီ
ျဖစ္သည္။ မိမိသည္လည္း မိမိႏွင့္ ေလ်ာ္ကန္သင့္ျမတ္ေသာ မိတ္ေဆြေကာင္းကို
ရရိွျခင္းသည္ သံသရာခရီးအဆုံးသတ္ဖို႔ရန္အတြတ္ အမီွေကာင္းျဖစ္ေပသည္။
၄။ ဆုံးမလြယ္ျခင္း။ ။ ဆုံးမလြယ္ေသာ သူသည္ အမ်ားတကာခ်စ္ခင္ၾကသျဖင့္
မိမိ၏ ရည္ရြယ္ခ်က္ ေပါက္ေျမာက္ေအာင္ျမင္ေအာင္ ကူညီအက်ိဳးေဆာင္မည့္သူ
မ်ားႏွင့္ ေတြ႕ဆုံရန္အခြင့္အေရးမ်ားစြာရိသည့္အတြက္ ဆုံးမလြယ္ျခင္းသည္ မိမိ၏
အမီွေကာင္းတစ္ခုျဖစ္သည္။
၅။ ကူညီ႐ိုင္းပင္းမႈရိွျခင္း ။ ။ တစ္ဦးႏွင့္ တစ္ဦး ကူညီ႐ိုင္းပင္းမႈသည္ လိုအပ္လွပါ
သည္။ သီလက်င့္စဥ္ကို အျပန္အလွန္ ကူညီျဖည့္က်င့္ျခင္း ၊ သမာဓိက်င့္စဥ္ျဖစ္ေပၚ
ေစရန္ကူညီျခင္း၊ ပညာက်င့္စဥ္ ျဖစ္ေပၚလာေစရန္ သင္ၾကားျပသျခင္း ယင္းဓမၼဒါန
ကုသိုလ္တို႔သည္ ေကာင္းက်ိဳးတရားကိုသာ ျဖစ္ေပၚေစႏိုင္ေသာေၾကာင့္ မိမိ၏
မီွခိုအားထားရာ တရားတစ္ခုပင္ျဖစ္သည္။
၆။ တရားကိုျမတ္ႏိုးျခင္း ။ ။ သုတၱန္တရားေတာ္ ၊ အဘိဓမၼာတရားေတာ္၊ ဝိနည္း
တရားေတာ္တို႔ အေပၚ၌ ႐ိုေသေလးစားစြာ သင္ယူပို႔ခ် က်င့္ၾကံျခင္းသည္ ေကာင္း
က်ိဳးကိုသာျဖစ္ေပၚေစတတ္ေသာ သေဘာေၾကာင့္ မီွခိုအားထားရာ တရားတစ္ပါးပင္
ျဖစ္သည္။
၇။ လုံလဝီရိယ ရိွျခင္း ။ ။ ဝိရိယရိွေသာ သူအား အဘယ္မည္ေသာ အမႈလုပ္ငန္း
ရပ္သည္ မၿပီးစီးဘဲ ျပည့္စုံႏိုင္ပါအံနည္း။ ၿပီးစီးျပည့္စုံႏိုင္သည္သာ ျဖစ္၏။ ဟု ေဟာ
ေတာ္မူသည့္အတိုင္း မိမိအားထုတ္ေနေသာ တရားတို႔အေပၚ၌ လုံလဝီရိယ ရိွမွသာ
ျပည့္စုံႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။ ႀကိဳးစားက ဘုရားျဖစ္ႏိုင္ ဆိုသည္စကားအတိုင္း ထႂကြေသာ
လုံလဝီရိယ ရိွျခင္းသည္ မိမိ၏မီွခိုရာ အစစ္ပင္ျဖစ္သည္။
၈။ ေရာင့္ရဲလြယ္ျခင္း ။ ။ ရဟန္းတို႔..... ဤေလာကုတၱရာတရား ကိုးပါးသည္ အလို
နည္းပါးေသာ၊ လိုျခင္မႈ ဣစၧာ(တဏွာ)မရိွေသာ အပိၸစၧပုဂၢိဳလ္၏ သႏၲာန္၌သာလ်ွင္
ျပည့္စုံႏိုင္၏။ ဟု ဗုဒၶျမတ္စြာ ေဟာေတာ္မူသျဖင့္ မိမိသည္ အလိုနည္းေသာသူ မိမိ
ရရိွသမ်ွႏွင့္ ေရာင့္ရဲလြယ္ကာ မိမိအားထုတ္သင့္သည္မ်ားကို အားထုတ္ႏိုင္ျခင္းသည္
မီွခို ရာအစစ္တစ္ခုျဖစ္ေပသည္။
၉။ သတိရိွျခင္း။ ။ သတိသည္ ကာယ-ေဝဒနာ-စိတၱ-ဓမၼ ဟူသည့္ အာ႐ုံေလးမ်ိဳး ဟူ
ေသာ သတိပ႒ာန္တရားတို႔ကို ပြားမ်ားအားထုတ္ရာ၌ သတိကား အေရးႀကီးဆုံးေသာ
က႑မွ ပါဝင္လ်က္ရိွ၏။ ကာယ-ေဝဒနာ-စိတၱ-ဓမၼ ဟူေသာ အာ႐ုံတို႔ကို အျမဲအမွတ္ရ
ေနမႈႏွင့္ ျပည့္စုံေနေသာသူသည္ မိမိ၏ မီွခိုရာ အစစ္ကိုရရိွေသာသူပင္ျဖစ္သည္။
၁၀။ ဝိပႆနာပညာ မဂ္ပညာ ရိွျခင္း ။ ။ ဝိပႆနာပညာ မဂ္ပညာတို႔ျဖင့္ ျပည့္စုံ
ေသာသူ ျဖစ္ပါက အေကာင္းဆုံးေသာ မီွခိုအားထားရာကို ရရိွေနေသာသူပင္
ျဖစ္သည္။ ဓမၼ ရ႒
===========
"သနာထာ ဘိကၡေဝ ဝိဟရထ၊ မာ အနာထာ၊ ဒုကၡံ ဘိကၡေဝ အနာေထာ ဝိဟရတိ။"
(အံ၊၃၊၂၇၅။)
"ရဟန္းတို႔. ......မီွခိုအားထားရာ နာထတရား ထင္႐ွားရိွကုန္လ်က္ ေနထိုင္ၾကပါ။ မီွခိုအားထားရာ နာထတရား ထင္႐ွားမရိွဘဲ မေနထိုင္ၾကပါကုန္လင့္။ ရဟန္းတို႔....
မီွခိုအားထားရာ နာထတရား ထင္႐ွားမရိွေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္ ဆင္းဆင္းရဲရဲ ေနထိုင္ရ၏။"
မီွခိုအားထားရာ နာထတရား ထင္႐ွား မရိွဘဲ ေနထိုင္သူ (အနာထပုဂၢိဳလ္)သည္
ဆင္းဆင္းရဲရဲ ေနထိုင္ရ႐ုံတြင္သာမက ဆင္းဆင္းရဲရဲ လည္းေသေက်ပ်က္စီးရတတ္၏။
ေလာက၌ ရိွၾကသူအေပါင္းတို႔သည္ တစ္ဦးအေပၚ တစ္ဦးအမီွျပဳ၍ အသက္ေမြး၀မ္း ေက်ာင္း ၾကရသည္။ အမီွမရိွေသာသူသည္ ႀကီးပြားတိုးတတ္ရန္မျဖစ္ႏိုင္ေပ။ အနည္း
ဆုံးအားျဖင့္ သားသမီးတိုသည္ မိဘကိုမီွၾကရသည္။ မီွစရာမိဘမရိွေသာ္ မိမိကုိယ္ကို
မီွၾကရသည္။ မိမိသည္သာလ်င္ မိမိ၏အေကာက္းဆုံးေသာ မီွရာျဖစ္ေသာ္လည္း
မီွပုံမီွနည္း မွန္ကန္မႈရိွရပါမည္။ ျမတ္စြာဘုရား႐ွင္သည္ မီွခိုအားထားရာ အစစ္အမွန္
တို႔ကို ထုတ္ယူျပသေဟာၾကားထားေတာ္မူပါသည္။ ထိုတရားတို႔မွာ____
၁။ သီလရိွျခင္း။ ။ ပထမနာထျဖစ္ေသာ သီလသည္ မိမိ၏မီွခိုရာ အစစ္ျဖစ္သည္။
သီလရိွေသာသူ ၏ စိတ္၌ျဖစ္ေပၚေသာေတာင့္တခ်က္ဟူသမ်ွသည္ မခြၽတ္ဧကန္
ျပည့္စုံလိမ့္မည္ဟု ေဟာေတာ္မူသည့္အတိုင္း ေနာက္အနာဂတ္ သံသရာခရီးတ
ေလ်ွာက္တြင္ အမီွျပဳႏိုင္ေသာ အမီွေကာင္းတစ္ခုျဖစ္သည္။
၂။ ဗဟုသုတရိွျခင္း ။ ။ အၾကား+အျမင္ (ဗဟုသုတ )မ်ားျပားျခင္းဆိုသည္မွာ
ေကာင္းျခင္းသုံးျဖာႏွင့္ျပည့္စုံေသာ မူေသာ ျမတ္စြာဘုရားတရားေတာ္တို႔ကို ေ႐ွးဦး
စြာဆရာထံမွ စနစ္တက်သင္ယူျခင္းသည္ အၾကား ႏွင့္ျပည့္စုံျခင္းျဖစ္သည္။ထို႔ေနာက္
ကိုယ္တိုင္မ်က္ေမွာက္သိေအာင္ ျမင္ေအာင္ အားထုတ္ျခင္း အျမင္ႏွင့္ ျပည့္စုံျခင္းျဖစ္
သည္။ ေအာက္ထပ္ဆုံးအားျဖင့္ နာမ႐ူပပရိေစၧဒဥာဏ္ႏွင့္ ပစၥယပရိဂၢဟဥာဏ္ ႏွစ္
မ်ိဳးကို သင္သိက်င့္သိအေနျဖင့္ ထြင္းေဖာက္သိရိွပါက မိမိသည္က်ိန္းေသအပၸါယ္
သို႔မက်ေရာက္ရေသာ စူဠေသာတပန္ အျဖစ္သို႔ေရာက္မည္ျဖစ္သည္။ ဤသည္မွာ
ဒုတိယအမီွေကာင္းျဖစ္သည္။
၃။ ကလ်ာဏမိတၱ ရိွျခင္း ။ ။ မိတ္ေဆြေကာင္ရရိွျခင္းသည္ အမီွေကာင္း စင္စစ္ျဖစ္
သည္။ ျမတ္စြာဘုရားတည္းဟူေသာ ကလ်ာဏမိတၱကို ရရိွၾကသျဖင့္ သံသရာဝဋ္
ဆင္းရဲမွ လြတ္ေျမာက္သြားၾကကုန္ေသာ သူတို႔သည္ မေရမတြတ္ႏိုင္ေအာင္ ရိွၾကၿပီ
ျဖစ္သည္။ မိမိသည္လည္း မိမိႏွင့္ ေလ်ာ္ကန္သင့္ျမတ္ေသာ မိတ္ေဆြေကာင္းကို
ရရိွျခင္းသည္ သံသရာခရီးအဆုံးသတ္ဖို႔ရန္အတြတ္ အမီွေကာင္းျဖစ္ေပသည္။
၄။ ဆုံးမလြယ္ျခင္း။ ။ ဆုံးမလြယ္ေသာ သူသည္ အမ်ားတကာခ်စ္ခင္ၾကသျဖင့္
မိမိ၏ ရည္ရြယ္ခ်က္ ေပါက္ေျမာက္ေအာင္ျမင္ေအာင္ ကူညီအက်ိဳးေဆာင္မည့္သူ
မ်ားႏွင့္ ေတြ႕ဆုံရန္အခြင့္အေရးမ်ားစြာရိသည့္အတြက္ ဆုံးမလြယ္ျခင္းသည္ မိမိ၏
အမီွေကာင္းတစ္ခုျဖစ္သည္။
၅။ ကူညီ႐ိုင္းပင္းမႈရိွျခင္း ။ ။ တစ္ဦးႏွင့္ တစ္ဦး ကူညီ႐ိုင္းပင္းမႈသည္ လိုအပ္လွပါ
သည္။ သီလက်င့္စဥ္ကို အျပန္အလွန္ ကူညီျဖည့္က်င့္ျခင္း ၊ သမာဓိက်င့္စဥ္ျဖစ္ေပၚ
ေစရန္ကူညီျခင္း၊ ပညာက်င့္စဥ္ ျဖစ္ေပၚလာေစရန္ သင္ၾကားျပသျခင္း ယင္းဓမၼဒါန
ကုသိုလ္တို႔သည္ ေကာင္းက်ိဳးတရားကိုသာ ျဖစ္ေပၚေစႏိုင္ေသာေၾကာင့္ မိမိ၏
မီွခိုအားထားရာ တရားတစ္ခုပင္ျဖစ္သည္။
၆။ တရားကိုျမတ္ႏိုးျခင္း ။ ။ သုတၱန္တရားေတာ္ ၊ အဘိဓမၼာတရားေတာ္၊ ဝိနည္း
တရားေတာ္တို႔ အေပၚ၌ ႐ိုေသေလးစားစြာ သင္ယူပို႔ခ် က်င့္ၾကံျခင္းသည္ ေကာင္း
က်ိဳးကိုသာျဖစ္ေပၚေစတတ္ေသာ သေဘာေၾကာင့္ မီွခိုအားထားရာ တရားတစ္ပါးပင္
ျဖစ္သည္။
၇။ လုံလဝီရိယ ရိွျခင္း ။ ။ ဝိရိယရိွေသာ သူအား အဘယ္မည္ေသာ အမႈလုပ္ငန္း
ရပ္သည္ မၿပီးစီးဘဲ ျပည့္စုံႏိုင္ပါအံနည္း။ ၿပီးစီးျပည့္စုံႏိုင္သည္သာ ျဖစ္၏။ ဟု ေဟာ
ေတာ္မူသည့္အတိုင္း မိမိအားထုတ္ေနေသာ တရားတို႔အေပၚ၌ လုံလဝီရိယ ရိွမွသာ
ျပည့္စုံႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။ ႀကိဳးစားက ဘုရားျဖစ္ႏိုင္ ဆိုသည္စကားအတိုင္း ထႂကြေသာ
လုံလဝီရိယ ရိွျခင္းသည္ မိမိ၏မီွခိုရာ အစစ္ပင္ျဖစ္သည္။
၈။ ေရာင့္ရဲလြယ္ျခင္း ။ ။ ရဟန္းတို႔..... ဤေလာကုတၱရာတရား ကိုးပါးသည္ အလို
နည္းပါးေသာ၊ လိုျခင္မႈ ဣစၧာ(တဏွာ)မရိွေသာ အပိၸစၧပုဂၢိဳလ္၏ သႏၲာန္၌သာလ်ွင္
ျပည့္စုံႏိုင္၏။ ဟု ဗုဒၶျမတ္စြာ ေဟာေတာ္မူသျဖင့္ မိမိသည္ အလိုနည္းေသာသူ မိမိ
ရရိွသမ်ွႏွင့္ ေရာင့္ရဲလြယ္ကာ မိမိအားထုတ္သင့္သည္မ်ားကို အားထုတ္ႏိုင္ျခင္းသည္
မီွခို ရာအစစ္တစ္ခုျဖစ္ေပသည္။
၉။ သတိရိွျခင္း။ ။ သတိသည္ ကာယ-ေဝဒနာ-စိတၱ-ဓမၼ ဟူသည့္ အာ႐ုံေလးမ်ိဳး ဟူ
ေသာ သတိပ႒ာန္တရားတို႔ကို ပြားမ်ားအားထုတ္ရာ၌ သတိကား အေရးႀကီးဆုံးေသာ
က႑မွ ပါဝင္လ်က္ရိွ၏။ ကာယ-ေဝဒနာ-စိတၱ-ဓမၼ ဟူေသာ အာ႐ုံတို႔ကို အျမဲအမွတ္ရ
ေနမႈႏွင့္ ျပည့္စုံေနေသာသူသည္ မိမိ၏ မီွခိုရာ အစစ္ကိုရရိွေသာသူပင္ျဖစ္သည္။
၁၀။ ဝိပႆနာပညာ မဂ္ပညာ ရိွျခင္း ။ ။ ဝိပႆနာပညာ မဂ္ပညာတို႔ျဖင့္ ျပည့္စုံ
ေသာသူ ျဖစ္ပါက အေကာင္းဆုံးေသာ မီွခိုအားထားရာကို ရရိွေနေသာသူပင္
ျဖစ္သည္။ ဓမၼ ရ႒
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment