Tuesday, September 29, 2015

အင္းေလးေရႊဥေဒါင္းေတာင္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး

Photo: အင္းေလးေရႊဥေဒါင္းေတာင္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး

ေအဒီ ၁၈၇၃ - ၁၉၈၄ 
(၁၂၃၅ - ၁၃၄၆)

ဆက္လက္ေရးသားပူေဇာ္ပါသည္။
***********************

     ဆရာေတာ္သည္ သုသာန္ (သခ်ၤိဳင္း) မ်ားတြင္ သုသာန္ဓုတင္
ကမၼ႒ာန္းဘာဝနာပြားမ်ား ရႈမွတ္
ေနစဥ္အခါမ်ားတြင္ ေဖာ္ျပခဲ့ေသာ
နားေဋာင္းက်ေက်းရြာသုသာန္မွကေလးငိုသံမ်ဳိးၾကားရသကဲ့သို႔ သုသာန္တိုင္းလိုလို၌ လူႀကီးညည္း
ညဴသံမ်ား ထိတ္လန္႔တၾကားေအာ္
ဟစ္လိုက္သည့္ ေယာက်္ားမိန္းမ
အသံမ်ဳိးမ်ားမၾကာခဏၾကားရ
တတ္သည္။

နတ္သမီးအေလာင္းေကာင္ႏွင့္ အေခ်ာအလွမ်ားျပျခင္း
  
 ယင္းသုသာန္သခ်ဳၤိင္းတို႔၌ မက်ြတ္
မလြတ္ျဖစ္ေနၾကေသာ နာနာဘာ
ဝ ဝိနာဘာဝတို႔ကဆရာေတာ္အား
အမ်ဳိးမ်ဳိးေသာ အေႏွာင့္အယွက္
ေပးျခင္း,ေၾကာက္မက္ဖြယ္ ပံုသ
ဏၭာန္ဖန္ဆင္း၍ကိုယ္ထင္ျပျခင္း
ေျခာက္လွန္႔ျခင္း, တစ္နည္း ဥဂၢဟ
နိမိတ္, သမထနိမိတ္ရွိမရွိျပျခင္း,
ပဋိဘာဂ နိမိတ္နတ္သမီးအ
ေလာင္းေကာင္ မေကာင္းဆိုးရြား
မ်ားႏွင့္အေခ်ာအလွွျပျခင္းမ်ဳိး ႀကံဳ
ေတာ္မူရေၾကာင္း အမိန္႔ရွိဖူးသည္။

     ဆရာေတာ္သည္ ေအဒီ ၁၉၃၈ - ၁၉၄၈ ခုအထိ ႏွစ္ေပါင္း
၁၀ ႏွစ္ကာလပတ္လံုး ညစဥ္တိုင္း
မပ်က္မကြက္ က်င့္ႀကံအားထုတ္
ေတာ္မူခဲ့ေလသည္။

သစ္ေစးသုတ္ေသာ သကၤန္းႏွင့္
၁၀ ႏွစ္တာကာလ

     ဆရာေတာ္သည္ တရားထိုင္ ဘာဝနာပြားသည့္အခါတိုင္းလိုလို
မိုးႏွင့္တိုးၿပီးရႊဲရႊဲစိုေနေသာအခါ က်န္းမာေရးငဲ့ၿပီး နည္းလမ္းရွာရာ
မိမိသကၤန္းအျပင္ပိုင္းကို သစ္ေစး မ်ားသုတ္၍ တစ္ကိုယ္လံုးလႊမ္းၿခဳံ
ၿပီးတရားထိုင္ရေလသည္။ ဆရာ
ေတာ္ ၁၀ ႏွစ္တိတိ သုသာန္ဓုတင္
အသုဘကမၼ႒ာန္းပြားမ်ားအား
ထုတ္ခဲ့သည့္ ရြာမ်ားမွာ (က်ားတြန္
ရြာ, ရြာႀကီး, အင္းတိမ္ရြာ, နား
ေဋာင္းက်ရြာ, ေတာင္ပို႔နီရြာ, အင္း
ၾကင္းကုန္းရြာ, ေက်းေပါခံုရြာ) သု
သာန္မ်ား ျဖစ္ေၾကာင္း အမိန္႔ရွိဖူး
ေလသည္။

မွက္ ျခင္တို႔ေၾကာင့္ မယားျခင္း

     အင္းေလးတစ္ေၾကာမွ ျခင္
ေကာင္မွာ အေကာင္ႀကီးအဆိပ္
ျပင္းေသာျခင္မ်ဳိးျဖစ္၍ ကိုက္တြယ္
ခံရလ်ွင္ အသည္းခိုက္ေအာင္ နာ က်င္သည္။ ထူးျခားသည္မွာ ဆရာ
ေတာ္သည္ မွက္ ျခင္မ်ား တရားရႈ႕
မွတ္စဥ္ ကိုက္တြယ္ေနေသာ္လည္း
နာသည္ ယားသည္မရွိ ဒဏ္ရာအ
နာတရမျဖစ္ဘဲ မတုန္မလႈပ္ အဓိ
႒ာန္အပ်က္မခံခဲ့ေၾကာင္း သိမွတ္ခဲ့
ရသည္။

က်ားရဲ က်ားသစ္မ်ားႏွင့္ဥေဒါင္း
မ်ား
       
         ထိုထက္ထူးျခားသည္မွာ ဆရာေတာ္ ေရႊဥေဒါင္းေတာင္ေပၚ
ေရာက္စက မၾကာခဏဟိန္း
ေဟာက္ေအာ္ျမည္တတ္ေသာ က်ားရဲ က်ားသစ္သတၲဝါအေကာင္
မ်ားသည္ ထိုေတာင္ေပၚတြင္ဆရာ
ေတာ္ တရားထိုင္, ေမတၲာဘာဝနာ
ပြားခ်ိန္မွစ၍ေတာေျပာင္းသြားၾက
ေသာေၾကာင့္ ေတာင္ေပၚတြင္ ဆ
ရာေတာ္ႏွင့္အတူ ဥေဒါင္းေကာင္
မ်ားႏွင့္ေက်းငွက္မ်ားသာ က်န္ရွိ
ၾကေလသည္။

ဥေဒါင္းမ်ားေတာင္ပံျဖန္႔၍ ေနရိပ္
ျပဳလုပ္ေပးျခင္းအံ့ဖြယ္
 
    မိုးေလဝသကင္းစင္သည့္အ
ခ်ိန္၌ ဆရာေတာ္တရားထိုင္ေန
သည့္အခါမ်ားတြင္ ရံဖန္ရံခါ ဥ
ေဒါင္းေကာင္မ်ားသည္ ဆရာ
ေတာ္အနီးအနားရွိ သစ္ပင္ႏွင့္ ေတာင္ေစာင္းမ်ားေပၚမွ လွပေသာ
သူတို႔၏ ေတာင္ပံမ်ားကိုယွက္ျဖာ
၍ အရိပ္သဖြယ္ေနေျပာက္မထိုး
ေအာင္ ကာကြယ္ေပးတတ္ၾက
သည္ဟု ၾကားဖူးခဲ့သည္။

     ဆရာေတာ္ က်ားတြန္ရြာသို႕
ဆြမ္းခံၾကြသြားသည့္အခ်ိန္တြင္ ေက်ာင္းဒကာႏွင့္ ရြာလူႀကီးမ်ား
မ်က္ႏွာပ်က္ေစရန္ ရြာသူ ရြာသား
အခ်ဳိ႕က စီစဥ္တိုင္ပင္ထားၾကသည္
မွာ ဆရာေတာ္အား မည္သူမ်ွဆြမ္း
မေလာင္းလွဴရန္ တိုင္းပင္ဆံုးျဖတ္
ထားၾကသည္။
    ေရႊဥေဒါင္းေတာင္ေပၚမွ က်ား
တြန္ရြာအေရာက္ ႏွစ္မိုင္ေက်ာ္ခရီး
လမ္းတြင္ ဆြမ္းေလာင္းရန္ ေက်း
ရြာလူသူမရွိ ေတာခ်ည္းသက္သက္
ျဖစ္ေသာ္လည္း က်ားတြန္ရြာသို႔
ေရာက္ေသာ္ ဆြမ္းသပိတ္အျပည့္
ျဖစ္ေနခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ က်ားတြန္ရြာ
တစ္ရြာလံုး ထူးျခားအံ့ၾသၾကကုန္၏

ဓာတ္ေတာ္ကြန္႔ျမဴးသည္ကို
မီးေလာင္သည္ဟု ထင္ၾကျခင္း
 
    ဆရာေတာ္သည္ ေရႊဥေဒါင္း
ေတာင္ေစတီအတြင္း ဓာတ္ေတာ္
မ်ားဌာပနာၿပီးစဥ္က တစ္ညဦးအ
ခ်ိန္တြင္ ဓါတ္ေတာ္ကြန္႔ျမဴးကာ တစ္ေတာင္လံုးလင္းေနသျဖင့္ ေရႊ
ဥေဒါင္းေတာင္ႏွင့္ ႏွစ္မိုင္ေက်ာ္
ေဝးေသာ က်ားတြန္ရြာမွ ရြာသူ ရြာ
သားမ်ားက ေတာင္ေပၚ၌ မီး
ေလာင္ေနသည္အထင္ျဖင့္ ေရႏွင့္
မီးသတ္ရန္ပစၥည္းမ်ားယူေဆာင္၍
ေရာက္လာၾကဖူးေၾကာင္းသိခဲ့ရ
သည္။

ေရလွဴေသာ နတ္ေမာင္ႏွမ
 
    ေတာင္ေပၚတြင္ ေရလံုေလာက္
ရုံမ်ွသာရွိသည္။ အပိုအလ်ွံမရွိ။ အပိုအလ်ွံေလွာင္ႏိုင္ေသာေရကန္
လည္းမရွိေပ။ ဆရာေတာ္ႀကီး
သည္ ေအဒီ ၁၉၆၃ ခုႏွစ္ ေႏြအခါ
ကာလ တစ္ေန႔ေသာ ေန႔ခင္းပိုင္း
တြင္ ေတာင္ေပၚေရအစဥ္မျပတ္ ရ ရွိေရးအတြက္ က်ားတြန္ရြာ ဒါယ
ကာ ဒါယကာမမ်ားႏွင့္ တိုင္ပင္
ေဆြးေႏြးေတာ္မူေလသည္။
     ထိုေဆြးေႏြးသည့္ ညသန္း
ေခါင္ယံမွာပင္ ဆရာေတာ္ႀကီး
သည္ ျပဳလုပ္ေနက် ကမၼ႒ာန္းဘာ
ဝနာတရားအားထုတ္ၿပီးခ်ိန္တြင္
တစ္ကိုယ္လံုးအျဖဴေရာင္ ဝတ္ဆင္
ထားေသာ ထူးဆန္းေသာ အဘိုး
အို အဘြားအိုႏွစ္ဦးဆရာေတာ္အ
နီးသို႔လက္အုပ္ခ်ီ ခ်ဥ္းကပ္၍ တရားခ်ီးျမွင့္ပါဘုရားဟု ေလွ်ာက္
ထားၾကသည္။
     ဆရာေတာ္ႀကီးမွ ငါးပါးသီလ
ေပး၍တရားခ်ီးျမွင့္ၿပီးေသာ္ အဘိုး
အို အဘြားအိုတို႔က သာဓုသံုးႀကိမ္
ေခၚဆိုၿပီး ဆရာေတာ္ႀကီး အလိုရွိ
ရာ မိန္႔ေတာ္မူပါရန္ေလ်ွာက္ထား
သည္။ ဆရာေတာ္ႀကီးမွ ေတာင္
ေပၚမွာ ေရလိုေၾကာင္း ေ႐ရလို ေၾကာင္း မိန္႔ေတာ္မူရာ ရပါသည္
သေျပေရထြက္မွယူေတာ္မူပါ
ဘုရားဟုေလ်ွာက္တင္ကာျပန္သြား
ၾကေလသည္။
 
     ဆရာေတာ္ႀကီးသီတင္းသံုးရာ ေရႊဥေဒါင္းေတာင္ေပၚတြင္ အဖူးအ
ေျမွာ္ေရာက္လာသူ ဧည့္သည္မွန္
သမ်ွ လူဘယ္ႏွစ္ေယာက္ ဘယ္
ႏွစ္အုပ္စု ဘယ္ႏွဖြဲ႔တက္တက္အ ေမာေ့ျပေရေအးေအး,ေရေႏြးၾကမ္းု
အခါးရည္ အိုးအဆင္သင့္။ အိုးႀကီး
အိုးငယ္မ်ားကလည္း ထမင္းစား ေဆာင္တြင္အဆင္သင့္ စားမကုန္
ေသာက္မကုန္ဝင္၍ စားႏိုင္
ေသာက္ ႏိုင္ၾကေပသည္။
     ဆရာေတာ္ႀကီးမွ ဆြမ္းဟင္း ခ်က္ေက်ြးေမြးသူ ၁၀ ဦးခန္႔ အၿမဲ
ထားရွိသည္။ နာရီမလပ္ ထမင္း ေပါင္းအိုးႀကီးမ်ားမွာ ရွစ္လံုးခန္႔
ျဖစ္သည္။

      အခ်ဳိ႔ေသာသူမ်ားက ဆရာ
ေတာ္ဘုရားႀကီးအား ရဟႏၲာဟူ၍
လည္းေကာင္း, အရိယာပုဂၢိဳလ္ဟူ
၍လည္းေကာင္း, သမထဘာဝနာ
က်င့္စဥ္မွ ဝိပႆနာက်င့္စဥ္သို႔
ကူးေျပာင္းလာေသာ အရိယာဝိဇၨာ
ႀကီးဟူ၍ လည္းေကာင္း, အခ်ဳိ႕က
ေရႊဥေဒါင္းေတာင္အနီးတြင္ စ်ာန္
သမာပတ္ ၾကြေနသည္ဟုလည္း
ေကာင္း, မႏၲေလးမဟာျမတ္မုနိဘု
ရားႀကီး အလံုပိတ္ထားေသာ သံ
တံခါးအတြင္း၌ အာရုဏ္ဦးအခ်ိန္ ဘုရားဖူးေျမာ္ေနတတ္သည္ဟု
လည္းေကာင္း, ရံဖန္ရံခါ ရန္ကုန္
ေရႊတိဂံုေစတီရင္ျပင္ေတာ္ ေပၚတြင္
ဘုရားဖူးေနသည္ကိုလည္းေကာင္း
အံမခန္းေက်ာ္လႊားေမႊးပ်ံလ်ွက္
အမ်ဳိးမ်ဳိးေသာေက်ာ္ၾကားမႈတို႔ရွိခဲ့
ေလသည္။

ပန္းပုဆရာႀကီးဦးဟန္္တင္၏
ကိုယ္ေတြ႔
  
       ပန္းခ်ီဆရာႀကီးဦးေငြကိုင္၏
တပည့္ျဖစ္သူမွလည္းကိုယ္ေတြ႔ျဖစ္
ရပ္မွန္ကို ဒါရိုက္တာ ဆရာဦးျမင့္
ေမာင္မွ ကိုယ္တိုင္ေတြ႔ဆံုမွတ္
တမ္းတင္ခဲ့ပါသည္။
       အက်ဥ္းခ်ဳပ္တင္ျပပူေဇာ္ရ
ေသာ္ ပန္းပုဆရာႀကီးဦးဟန္တင္
သည္ ေရႊတိဂုံဘုရားေပၚတြင္ ဖူး ေတြ႔ေပ်ာက္ကြယ္ခဲဲ့ရေသာ ရဟန္း
ထူးမွာ ေရႊဥေဒါင္းေတာင္ဆရာ
ေတာ္ဘုရားႀကီးျဖစ္ေၾကာင္းကို ဆရာေတာ္ႀကီးပံုတူ ပန္းပုထုရန္ အလုပ္အပ္၍ အင္းေလးဆရာ္
ေတာ္ဘုရားရွိရာ ကိုယ္တိုင္ကိုယ္
က်ဖူးေျမွာ္ေရာက္ရွိမွ အေျဖေပၚ
ေတာ့သည္ဟု ဆိုခဲ့ပါသည္။

     မ်က္ေမွာက္ေခတ္ ပရိယတ္
ပဋိပတ္ သာသနာေတာ္တြင္ ေန
လအသြင္ သီလ သမာဓိ ပညာ သိကၡာသံုးပါးဂုဏ္တို႔ျဖင့္ ျပည့္စံု
ထင္ရွားေတာ္မႈေသာ အင္းေလး ေရႊဥေဒါင္းေတာင္ ဆရာေတာ္ဘု
ရားႀကီးသည္ သက္ေတာ္ ၉၄ ႏွစ္
သိကၡာေတာ္ ၃၇ ဝါအရ ေအဒီ ၁၉၈၅ ခု, ႏိုဝင္ဘာလ ၃ ရက္
(၁၃၄၆ ခု, ျပာသိုလဆန္း ၁၃)
ရက္ေန႔ညဥ့္ ၁၀:၄၅ အခ်ိန္တြင္
ဘဝနတ္ထံ ပ်ံလြန္ေတာ္မူခဲ့ပါ
သည္။
္ိ
အင္းေလးေရႊဥေဒါင္းေတာင္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး

ေအဒီ ၁၈၇၃ - ၁၉၈၄
(၁၂၃၅ - ၁၃၄၆)


ဆရာေတာ္သည္ သုသာန္ (သခ်ၤိဳင္း) မ်ားတြင္ သုသာန္ဓုတင္
ကမၼ႒ာန္းဘာဝနာပြားမ်ား ရႈမွတ္ေနစဥ္အခါမ်ားတြင္ ေဖာ္ျပခဲ့ေသာ
နားေဋာင္းက်ေက်းရြာသုသာန္မွကေလးငိုသံမ်ဳိးၾကားရသကဲ့သို႔ သုသာန္တိုင္းလိုလို၌ လူႀကီးညည္း
ညဴသံမ်ား ထိတ္လန္႔တၾကားေအာ္ဟစ္လိုက္သည့္ ေယာက်္ားမိန္းမ
အသံမ်ဳိးမ်ားမၾကာခဏၾကားရတတ္သည္။

နတ္သမီးအေလာင္းေကာင္ႏွင့္ အေခ်ာအလွမ်ားျပျခင္း

ယင္းသုသာန္သခ်ဳၤိင္းတို႔၌ မက်ြတ္မလြတ္ျဖစ္ေနၾကေသာ နာနာဘာ
ဝ ဝိနာဘာဝတို႔ကဆရာေတာ္အားအမ်ဳိးမ်ဳိးေသာ အေႏွာင့္အယွက္
ေပးျခင္း,ေၾကာက္မက္ဖြယ္ ပံုသဏၭာန္ဖန္ဆင္း၍ကိုယ္ထင္ျပျခင္း
ေျခာက္လွန္႔ျခင္း, တစ္နည္း ဥဂၢဟနိမိတ္, သမထနိမိတ္ရွိမရွိျပျခင္း,
ပဋိဘာဂ နိမိတ္နတ္သမီးအေလာင္းေကာင္ မေကာင္းဆိုးရြား
မ်ားႏွင့္အေခ်ာအလွွျပျခင္းမ်ဳိး ႀကံဳေတာ္မူရေၾကာင္း အမိန္႔ရွိဖူးသည္။

ဆရာေတာ္သည္ ေအဒီ ၁၉၃၈ - ၁၉၄၈ ခုအထိ ႏွစ္ေပါင္း
၁၀ ႏွစ္ကာလပတ္လံုး ညစဥ္တိုင္း
မပ်က္မကြက္ က်င့္ႀကံအားထုတ္ေတာ္မူခဲ့ေလသည္။

သစ္ေစးသုတ္ေသာ သကၤန္းႏွင့္၁၀ ႏွစ္တာကာလ

ဆရာေတာ္သည္ တရားထိုင္ ဘာဝနာပြားသည့္အခါတိုင္းလိုလို
မိုးႏွင့္တိုးၿပီးရႊဲရႊဲစိုေနေသာအခါ က်န္းမာေရးငဲ့ၿပီး နည္းလမ္းရွာရာ
မိမိသကၤန္းအျပင္ပိုင္းကို သစ္ေစး မ်ားသုတ္၍ တစ္ကိုယ္လံုးလႊမ္းၿခဳံ
ၿပီးတရားထိုင္ရေလသည္။ 


ဆရာ
ေတာ္ ၁၀ ႏွစ္တိတိ သုသာန္ဓုတင္အသုဘကမၼ႒ာန္းပြားမ်ားအား
ထုတ္ခဲ့သည့္ ရြာမ်ားမွာ (က်ားတြန္ရြာ, ရြာႀကီး, အင္းတိမ္ရြာ, နား
ေဋာင္းက်ရြာ, ေတာင္ပို႔နီရြာ, အင္းၾကင္းကုန္းရြာ, ေက်းေပါခံုရြာ) သု
သာန္မ်ား ျဖစ္ေၾကာင္း အမိန္႔ရွိဖူးေလသည္။

မွက္ ျခင္တို႔ေၾကာင့္ မယားျခင္း

အင္းေလးတစ္ေၾကာမွ ျခင္
ေကာင္မွာ အေကာင္ႀကီးအဆိပ္ျပင္းေသာျခင္မ်ဳိးျဖစ္၍ ကိုက္တြယ္
ခံရလ်ွင္ အသည္းခိုက္ေအာင္ နာ က်င္သည္။ ထူးျခားသည္မွာ ဆရာ
ေတာ္သည္ မွက္ ျခင္မ်ား တရားရႈ႕မွတ္စဥ္ ကိုက္တြယ္ေနေသာ္လည္း
နာသည္ ယားသည္မရွိ ဒဏ္ရာအနာတရမျဖစ္ဘဲ မတုန္မလႈပ္ အဓိ
႒ာန္အပ်က္မခံခဲ့ေၾကာင္း သိမွတ္ခဲ့ရသည္။

က်ားရဲ က်ားသစ္မ်ားႏွင့္ဥေဒါင္းမ်ား

ထိုထက္ထူးျခားသည္မွာ ဆရာေတာ္ ေရႊဥေဒါင္းေတာင္ေပၚ
ေရာက္စက မၾကာခဏဟိန္းေဟာက္ေအာ္ျမည္တတ္ေသာ က်ားရဲ က်ားသစ္သတၲဝါအေကာင္မ်ားသည္ ထိုေတာင္ေပၚတြင္ဆရာ
ေတာ္ တရားထိုင္, ေမတၲာဘာဝနာပြားခ်ိန္မွစ၍ေတာေျပာင္းသြားၾက
ေသာေၾကာင့္ ေတာင္ေပၚတြင္ ဆရာေတာ္ႏွင့္အတူ ဥေဒါင္းေကာင္
မ်ားႏွင့္ေက်းငွက္မ်ားသာ က်န္ရွိၾကေလသည္။

ဥေဒါင္းမ်ားေတာင္ပံျဖန္႔၍ ေနရိပ္ျပဳလုပ္ေပးျခင္းအံ့ဖြယ္

မိုးေလဝသကင္းစင္သည့္အခ်ိန္၌ ဆရာေတာ္တရားထိုင္ေန
သည့္အခါမ်ားတြင္ ရံဖန္ရံခါ ဥေဒါင္းေကာင္မ်ားသည္ ဆရာ
ေတာ္အနီးအနားရွိ သစ္ပင္ႏွင့္ ေတာင္ေစာင္းမ်ားေပၚမွ လွပေသာ
သူတို႔၏ ေတာင္ပံမ်ားကိုယွက္ျဖာ၍ အရိပ္သဖြယ္ေနေျပာက္မထိုး
ေအာင္ ကာကြယ္ေပးတတ္ၾကသည္ဟု ၾကားဖူးခဲ့သည္။

ဆရာေတာ္ က်ားတြန္ရြာသို႕
ဆြမ္းခံၾကြသြားသည့္အခ်ိန္တြင္ ေက်ာင္းဒကာႏွင့္ ရြာလူႀကီးမ်ား
မ်က္ႏွာပ်က္ေစရန္ ရြာသူ ရြာသား
အခ်ဳိ႕က စီစဥ္တိုင္ပင္ထားၾကသည္မွာ ဆရာေတာ္အား မည္သူမ်ွဆြမ္း
မေလာင္းလွဴရန္ တိုင္းပင္ဆံုးျဖတ္ထားၾကသည္။


ေရႊဥေဒါင္းေတာင္ေပၚမွ က်ားတြန္ရြာအေရာက္ ႏွစ္မိုင္ေက်ာ္ခရီး
လမ္းတြင္ ဆြမ္းေလာင္းရန္ ေက်းရြာလူသူမရွိ ေတာခ်ည္းသက္သက္
ျဖစ္ေသာ္လည္း က်ားတြန္ရြာသို႔ေရာက္ေသာ္ ဆြမ္းသပိတ္အျပည့္
ျဖစ္ေနခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ က်ားတြန္ရြာတစ္ရြာလံုး ထူးျခားအံ့ၾသၾကကုန္၏။

ဓာတ္ေတာ္ကြန္႔ျမဴးသည္ကိုမီးေလာင္သည္ဟု ထင္ၾကျခင္း

ဆရာေတာ္သည္ ေရႊဥေဒါင္း
ေတာင္ေစတီအတြင္း ဓာတ္ေတာ္မ်ားဌာပနာၿပီးစဥ္က တစ္ညဦးအ
ခ်ိန္တြင္ ဓါတ္ေတာ္ကြန္႔ျမဴးကာ တစ္ေတာင္လံုးလင္းေနသျဖင့္ ေရႊ
ဥေဒါင္းေတာင္ႏွင့္ ႏွစ္မိုင္ေက်ာ္
ေဝးေသာ က်ားတြန္ရြာမွ ရြာသူ ရြာသားမ်ားက ေတာင္ေပၚ၌ မီး
ေလာင္ေနသည္အထင္ျဖင့္ ေရႏွင့္မီးသတ္ရန္ပစၥည္းမ်ားယူေဆာင္၍
ေရာက္လာၾကဖူးေၾကာင္းသိခဲ့ရသည္။

ေရလွဴေသာ နတ္ေမာင္ႏွမ

ေတာင္ေပၚတြင္ ေရလံုေလာက္
ရုံမ်ွသာရွိသည္။ အပိုအလ်ွံမရွိ။ အပိုအလ်ွံေလွာင္ႏိုင္ေသာေရကန္
လည္းမရွိေပ။ 


ဆရာေတာ္ႀကီး
သည္ ေအဒီ ၁၉၆၃ ခုႏွစ္ ေႏြအခါကာလ တစ္ေန႔ေသာ ေန႔ခင္းပိုင္း
တြင္ ေတာင္ေပၚေရအစဥ္မျပတ္ ရ ရွိေရးအတြက္ က်ားတြန္ရြာ ဒါယ
ကာ ဒါယကာမမ်ားႏွင့္ တိုင္ပင္ေဆြးေႏြးေတာ္မူေလသည္။
 

ထိုေဆြးေႏြးသည့္ ညသန္း
ေခါင္ယံမွာပင္ ဆရာေတာ္ႀကီးသည္ ျပဳလုပ္ေနက် ကမၼ႒ာန္းဘာ
ဝနာတရားအားထုတ္ၿပီးခ်ိန္တြင္တစ္ကိုယ္လံုးအျဖဴေရာင္ ဝတ္ဆင္
ထားေသာ ထူးဆန္းေသာ အဘိုးအို အဘြားအိုႏွစ္ဦးဆရာေတာ္အ
နီးသို႔လက္အုပ္ခ်ီ ခ်ဥ္းကပ္၍ တရားခ်ီးျမွင့္ပါဘုရားဟု ေလွ်ာက္
ထားၾကသည္။


ဆရာေတာ္ႀကီးမွ ငါးပါးသီလေပး၍တရားခ်ီးျမွင့္ၿပီးေသာ္ အဘိုး
အို အဘြားအိုတို႔က သာဓုသံုးႀကိမ္ေခၚဆိုၿပီး ဆရာေတာ္ႀကီး အလိုရွိ
ရာ မိန္႔ေတာ္မူပါရန္ေလ်ွာက္ထားသည္။ ဆရာေတာ္ႀကီးမွ ေတာင္
ေပၚမွာ ေရလိုေၾကာင္း ေ႐ရလို ေၾကာင္း မိန္႔ေတာ္မူရာ ရပါသည္
သေျပေရထြက္မွယူေတာ္မူပါဘုရားဟုေလ်ွာက္တင္ကာျပန္သြား
ၾကေလသည္။

ဆရာေတာ္ႀကီးသီတင္းသံုးရာ ေရႊဥေဒါင္းေတာင္ေပၚတြင္ အဖူးအ
ေျမွာ္ေရာက္လာသူ ဧည့္သည္မွန္သမ်ွ လူဘယ္ႏွစ္ေယာက္ ဘယ္
ႏွစ္အုပ္စု ဘယ္ႏွဖြဲ႔တက္တက္အ ေမာေ့ျပေရေအးေအး,ေရေႏြးၾကမ္းု
အခါးရည္ အိုးအဆင္သင့္။ 


အိုးႀကီး
အိုးငယ္မ်ားကလည္း ထမင္းစား ေဆာင္တြင္အဆင္သင့္ စားမကုန္
ေသာက္မကုန္ဝင္၍ စားႏိုင္ေသာက္ ႏိုင္ၾကေပသည္။
ဆရာေတာ္ႀကီးမွ ဆြမ္းဟင္း ခ်က္ေက်ြးေမြးသူ ၁၀ ဦးခန္႔ အၿမဲ
ထားရွိသည္။ နာရီမလပ္ ထမင္း ေပါင္းအိုးႀကီးမ်ားမွာ ရွစ္လံုးခန္႔
ျဖစ္သည္။

အခ်ဳိ႔ေသာသူမ်ားက ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးအား ရဟႏၲာဟူ၍
လည္းေကာင္း, အရိယာပုဂၢိဳလ္ဟူ၍လည္းေကာင္း, သမထဘာဝနာ
က်င့္စဥ္မွ ဝိပႆနာက်င့္စဥ္သို႔ကူးေျပာင္းလာေသာ အရိယာဝိဇၨာ
ႀကီးဟူ၍ လည္းေကာင္း, အခ်ဳိ႕က
ေရႊဥေဒါင္းေတာင္အနီးတြင္ စ်ာန္သမာပတ္ ၾကြေနသည္ဟုလည္း
ေကာင္း, မႏၲေလးမဟာျမတ္မုနိဘုရားႀကီး အလံုပိတ္ထားေသာ သံ
တံခါးအတြင္း၌ အာရုဏ္ဦးအခ်ိန္ ဘုရားဖူးေျမာ္ေနတတ္သည္ဟု
လည္းေကာင္း, ရံဖန္ရံခါ ရန္ကုန္ေရႊတိဂံုေစတီရင္ျပင္ေတာ္ ေပၚတြင္
ဘုရားဖူးေနသည္ကိုလည္းေကာင္းအံမခန္းေက်ာ္လႊားေမႊးပ်ံလ်ွက္
အမ်ဳိးမ်ဳိးေသာေက်ာ္ၾကားမႈတို႔ရွိခဲ့ေလသည္။

ပန္းပုဆရာႀကီးဦးဟန္္တင္၏ကိုယ္ေတြ႔

ပန္းခ်ီဆရာႀကီးဦးေငြကိုင္၏
တပည့္ျဖစ္သူမွလည္းကိုယ္ေတြ႔ျဖစ္ရပ္မွန္ကို ဒါရိုက္တာ ဆရာဦးျမင့္
ေမာင္မွ ကိုယ္တိုင္ေတြ႔ဆံုမွတ္တမ္းတင္ခဲ့ပါသည္။
အက်ဥ္းခ်ဳပ္တင္ျပပူေဇာ္ရေသာ္ ပန္းပုဆရာႀကီးဦးဟန္တင္
သည္ ေရႊတိဂုံဘုရားေပၚတြင္ ဖူး ေတြ႔ေပ်ာက္ကြယ္ခဲဲ့ရေသာ ရဟန္း
ထူးမွာ ေရႊဥေဒါင္းေတာင္ဆရာ
ေတာ္ဘုရားႀကီးျဖစ္ေၾကာင္းကို ဆရာေတာ္ႀကီးပံုတူ ပန္းပုထုရန္ အလုပ္အပ္၍ အင္းေလးဆရာေတာ္ဘုရားရွိရာ ကိုယ္တိုင္ကိုယ္
က်ဖူးေျမွာ္ေရာက္ရွိမွ အေျဖေပၚေတာ့သည္ဟု ဆိုခဲ့ပါသည္။

မ်က္ေမွာက္ေခတ္ ပရိယတ္ပဋိပတ္ သာသနာေတာ္တြင္ ေန
လအသြင္ သီလ သမာဓိ ပညာ သိကၡာသံုးပါးဂုဏ္တို႔ျဖင့္ ျပည့္စံု
ထင္ရွားေတာ္မႈေသာ အင္းေလး ေရႊဥေဒါင္းေတာင္ ဆရာေတာ္ဘု
ရားႀကီးသည္ သက္ေတာ္ ၉၄ ႏွစ္
သိကၡာေတာ္ ၃၇ ဝါအရ ေအဒီ ၁၉၈၅ ခု, ႏိုဝင္ဘာလ ၃ ရက္
(၁၃၄၆ ခု, ျပာသိုလဆန္း ၁၃)ရက္ေန႔ညဥ့္ ၁၀:၄၅ အခ်ိန္တြင္ဘဝနတ္ထံ ပ်ံလြန္ေတာ္မူခဲ့ပါသည္။


 အင္းေလးေရႊဥေဒါင္းေတာင္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး သမိုင္းေႀကာင္း စာအုပ္မွ ျပန္လည္ မွ်ေ၀သည္။  
(see more  သမိုင္းေႀကာင္း at http://thitkhat23.blogspot.com/

ေရႊဥေဒါင္းေတာင္ လြမ္းခ်င္း



ေရႊဥေဒါင္းေတာင္
    ေညာင္ေရႊၿမိဳ႕ရဲ႕ အေငြ႕အသက္ေတြကို ျပန္သတိရမိပါတယ္၊ ေညာင္ေရႊၿမိဳ႕ ကို ငယ္စဥ္ကတည္းကရင္းႏွီးကၽြမ္း၀င္ခဲ့မိတယ္၊
၁၉၈၄ခုႏွစ္ေလာက္ကလူငယ္အဖြဲ႕၀င္အျဖစ္ နဲ႕ ေညာင္ေရႊၿမိဳ႕ကို ခဏခဏ ေလ့လာေရး၊လုပ္အားေပး၊လူငယ္ေတြ႕ဆံုပြဲ၊ သင္တန္း တက္ေရာက္ျခင္းအေနနဲ႕ ေရာက္ခဲ့ရတာ၊ အထူးသျဖင့္ ငယ္ရြယ္စဥ္ အလယ္တန္းေက်ာင္းသူ ဘ၀ဟာ အင္မတန္ေပ်ာ္စရာေကာင္းခဲ့ပံုကို ခုေခတ္ကေလးေတြကို ျမင္ဖူးေစခ်င္တယ္၊ ဟိုတုန္းက ေတဇလူငယ္၊ ၾကက္ေျခနီစတဲ့အသင္းအဖြဲ့ေတြဟာ စည္းရံုးေရးေကာင္းခဲ့ၿပီး လူငယ္အခ်င္းခ်င္း ရင္းႏွီး ခ်စ္ခင္ေစခဲ့တယ္၊ ေက်ာင္းစာ အျပင္အေျခခံစစ္ပညာ၊ ေရွးဦး သူနာျပဳစုနည္းေတြကို သင္ၾကားခဲ့ရ သလို၊ ျပည္သူလူထုအက်ိဳးျပဳလုပ္ငန္း ေတြကိုလည္း လူငယ္ေတြက ၀ိုင္း၀န္းကူညီခဲ့ၾကတယ္၊ သန္႔ရွင္းေရးလုပ္ငန္း၊ ကုသိုလ္ေရး လုပ္ငန္းေတြ အျပင္ သၾကၤန္မ႑ပ္ေတြမွာ စုေ၀းေပ်ာ္ရႊင္စြာ သၾကၤန္ပြဲကို ဆင္ႏႊဲခဲ့ၾကဖူးတယ္။
    ခင္ခင္တို႔ ၾကက္ေျခနီ အသင္းမွ လူငယ္ေတြ၊ အုပ္ခ်ဳပ္သူေခါင္းေဆာင္ေတြ နဲ႕ေရႊဥေဒါင္းေတာင္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးဂူဗိမာန္ ကို အုတ္ေတြလက္ဆင့္ကမ္း သယ္ခဲ့ ဖူးတဲ့ ငယ္ရြယ္စဥ္ဘ၀ကို ေအာက္ေမ့မိတယ္၊ ေရႊဥေဒါင္းေတာင္ကို စက္ေလွနဲ႕ေပ်ာ္ေပ်ာ္ ပါးပါး သြားၾကရၿပီး၊ အင္းတိန္ေရာက္ေတာ့ ေျခလ်င္ေတာင္တက္ခဲ့ရတယ္၊ ေတာေတာင္ရႈခင္းေတြ ကို ေငးေမာ ၾကည့္ရႈၿပီး ျဖတ္လမ္းကေန ေတာင္ေပၚကို မနားတမ္းအေျပးတက္ခဲ့ တဲ့ လူငယ္အဖြဲ႕ကိုလည္း ခုခ်ိန္ထိ သတိရေနမိတယ္။
    ခင္ခင္တို႔ လုပ္အားေပးခဲ့တဲ့ ဂူဗိမာန္က ေရႊဥေဒါင္းေတာင္ ဆရာေတာ္ႀကီး ပ်ံလြန္ေတာ္မူရင္ ရပ္ကလာပ္ေတာ္ကိုထည့္သြင္းကိုးကြယ္ မယ့္ ဂူဗိမာန္ အေဆာက္အဦ ျဖစ္တယ္၊ ခင္တို႔ ေတာင္ေပၚေရာက္ေတာ့ ခဏ နားၿပီး ထမင္းစားၾကတယ္၊ အင္မတန္ တန္ခိုးႀကီးတဲ့ ဆရာေတာ္ဘုရားျဖစ္ၿပီး၊ အနယ္နယ္အရပ္ရပ္ကလာတဲ့ ဧည့္ပရိသတ္ အေပါင္းကို ထမင္းေကၽြးတယ္၊ မစားရတဲ့သူမရွိေစရဘူး၊ လာသမွ် လူပရိသတ္တိုင္း အတြက္ ထမင္းဟင္းအဆင္သင့္ပဲ၊ အဲဒါကိုက ဘုန္းဘုန္း ရဲ႕တန္ခိုးေတာ္ျဖစ္တယ္။
    ခင္ခင္တို႔ လူငယ္အဖြဲ႕ေတြ ထမင္းစားၾကေတာ့  ဆန္နီနီေထြးေထြးေလးနဲ႕ ပဲဟင္း ရယ္၊ ၿငဳပ္သီးေျခာက္ေၾကာ္ရယ္ကို ျမင္ယံုနဲ႕တင္ သြားရည္က်တယ္၊ စားေတာ့ ႏွစ္ပန္းကန္ အသာေလးပဲ၊ ဥေဒါင္းေတာင္ ေတာင္ေပၚမွာ သတ္သတ္လြတ္ပဲ ေကၽြးတာေတာင္ လူေတြ မထႏိုင္ေအာင္ ထမင္းၿမိန္၊ ေဆးဘက္၀င္ခဲ့ရတယ္၊ စားဖူးသမွ်ေသာ ထမင္းပြဲေတြထဲမွာ ဥေဒါင္းေတာင္ေပၚက ထမင္းဟာ ဘာနဲ႕မွမလဲႏိုင္တဲ့ ၿမိန္တဲ့ထမင္းပြဲပဲ၊    ခင္တို႔ေတြ ထမင္းစားၿပီးခဏနားၾကတယ္၊ ၿပီးေတာ့အုတ္ေတြကို လက္ဆင့္ကမ္းသယ္ၾကတယ္၊ ေန၀င္ မွ ေျခလက္သန္႔စင္၊ ထမင္းစားၿပီး၊ နားၾကတယ္ေလ၊ ခင္ခင္ကေတာ့ နားဖို႔မစဥ္းစားဘူး၊ ဆရာေတာ္ဘုရားရဲ႕ အခန္းထဲ၀င္ၿပီး ကန္ေတာ့ရင္း သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔အတူတူ ဆရာေတာ္ ဘုရားကို ေျခေထာက္ႏွိပ္နယ္ေပးတယ္၊ ဘုရားစာရြတ္တယ္။
    ဆရာေတာ္ဘုရားရဲ႕ေျခေထာက္ေတာ္ကို ႏွိပ္ေပးရင္း ခင္ခင္ ၀မ္းသာေက်နပ္မိတယ္၊ ခင္ခင္တို႔ ဆရာေတာ္ဘုရားကို ဖူးခြင့္ႀကံဳလို႔ ပထမဆံုးလာဖူးရတာရယ္၊ ဆရာေတာ္ဘုရား ဂူဗိမၼာန္ကို လုပ္အား ေပး အုတ္သယ္ေပးရတာရယ္ဟာ ကံတရားေၾကာင့္လို႔ေတြးၿပီး ပီတိ ျဖစ္ ဂုဏ္ယူရတာပါ။
    ႏိုင္ငံျခားေလယာဥ္ေမာင္းတဲ့ ပိုင္းေလာ့တစ္ဦးက ေ၀ဟင္ထက္မွာ ေလယာဥ္ေမာင္းရင္း ေလယာဥ္ေမာင္းခန္းမွန္ကေန ျမန္မာျပည္က ဘုန္းေတာ္ႀကီးတစ္ပါးကို ထင္ထင္ရွားရွား စ်ာန္ၾကြျမန္း ေနတာကို ဖူးေျမွာ္ခဲ့ရ သတဲ့၊ ျမန္မာျပည္ကဆရာေတာ္ တစ္ပါး ျဖစ္မွန္း သိတဲ့ အတြက္ ျမန္မာျပည္အႏွံ႕ဆရာေတာ္ကို လိုက္လံရွာေဖြခဲ့ေပမယ့္ ၊ ဘယ္မွာမွ မေတြ႕ခဲ့ရဘူး၊ ရွမ္းျပည္နယ္ အင္းေလးေဒသ ကို ေရာက္မွ ေရႊဥေဒါင္းေတာင္ ေတာင္ေပၚကို ဘုရားဖူးတက္ခဲ့ရင္း ဆရာေတာ္ဘုရားကို ဖူးျမင္ရတဲ့အခ်ိန္ မွာ  ဆရာေတာ္ရဲ႕မ်က္ႏွာေတာ္ကို ျမင္မွ မိမိလိုက္ရွာေနတဲ့ စ်ာန္နဲ႕ၾကြျမန္းတဲ့ ရဟႏၱာတစ္ပါး ျဖစ္ေန   မွန္းသိခဲ့ရသတဲ့၊ ၀မ္းသာအားရနဲ႕ဆရာေတာ္ဘုရားကို ႏိုင္ငံတကာေ၀ဟင္ထက္မွာ စ်ာန္ၾကြျမန္း လာသည္ကို ဖူးေတြ႕ရပါေၾကာင္း ေလွ်ာက္ထားတဲ့အခါ ဘုန္းေတာ္ႀကီးဘုရားက ၿပံဳးေတာ္မူသတဲ့၊ ရဟႏၱအစစ္အမွန္ေတြဟာ ဘယ္ေတာ့ မွ ရဟႏၱလို႔ မၿမြက္ၾကားၾကပါဘူး၊ ဒါနဲ႕ ပိုင္းေလာ့ႀကီးရဲ႕၀မ္းသာ ေပ်ာ္ရႊင္မႈဟာ ျမန္ျပည္တစ္လႊားတင္မက ႏိုင္ငံတကာထိပ်ံ႕ႏွ႔ံသြားခဲ့ရတယ္
တစ္ဆင့္စကားတစ္ဆင့္  နဲ႕ပဲ  ေ၀းလံေခါင္သီတဲ့ ေတာထဲ ေတာင္ထဲက ေရႊဥေဒါင္းေတာင္   ကို ေန႔စဥ္ေန႔တိုင္း ဘုရားဖူး ပရိသတ္ဟာ နည္းမွမနည္းပဲ၊ ျမန္မာျပည္မွာ တစ္ေခတ္တစ္ခါက အေတာ္ကို နာမယ္ႀကီးခဲ့တာ၊ ေရႊဥေဒါင္း ေတာင္ဆရာေတာ္ရဲ႕ ေနာက္မွာမွ ကံုလံုဆရာေတာ္တို႔ ၊ သာမညဆရာေတာ္တို႔ အသီးသီးေပၚထြန္း လာခဲ့တာပါ။
    ခင္ခင္တို႕ လူငယ္အဖြဲ႕ေတြက ဆရာေတာ္ဘုရားကို ႏွိပ္ေပးၿပီး ဦးခ်ကန္ေတာ့တဲ့အခါ ဆရာေတာ္က က်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ၊ သာသနာကို ေစာင့္ေရွာက္သူေတြျဖစ္ပါေစလို႔ ဆုေတာင္းေပးခဲ့တယ္၊ ခင္တို႔က ညမအိပ္ခင္ အေရွ႕ဘက္ယြန္းယြန္းမွာ ေတာင္ေပၚကေနစီးမုိးျမင္ေနရတဲ့ မီးေရာင္ေလး ေတြကို ၾကည့္ၿပီး ေလႏုေအးေလးေတြ ပါးကို ေအးစက္စြာထိေနတာကို ႀကံ႕ႀကံ႕ခံရင္း ဒီဇင္ဘာ လကုန္ရက္မွာ အစြမ္းကုန္ၾကည္ႏူးေပ်ာ္ရႊင္ခဲ့တဲ့ ေရႊဥေဒါင္းေတာင္ကေန လွမ္းျမင္ရတဲ့ အင္းေလးေဒသ ညအလွ ရႈခင္းႀကီးကိုလည္း ၾကည့္လို႔မ၀၊ ျဖစ္ခဲ့ရတယ္။
    ေနာက္တစ္ေန႔မွာ လုပ္အားေပးၿပီး ညေနမေရာက္ခင္ ျပန္ၾကေတာ့ ဆရာေတာ္ကို တပည့္ေတာ္တို႔ လာဖူးဦးမယ္လို႔ ဦးခ်ကန္႔ေတာ့ ေတာ့ ဆရာေတာ္က ၿပံဳးျပခဲ့တယ္၊ အင္မတန္မွ လက္ရာေျမာက္တဲ့ ေၾကးသြန္း ပံုတူေတာ္ကို ေရာက္ေရာက္ခ်င္း ထိုင္ကန္႔ေတာ့ခဲ့ၾကၿပီး ဆရာေတာ္အစစ္ကို ျမင္ေတာ့ ခင္တို႔သူငယ္ခ်င္းေတြ ၿပံဳးခဲ့ၾကတာကိုလည္း မွတ္မိပါရဲ႕၊ ဆရာေတာ္ဘုရားရဲ႕ပံုတူကို ျပဳလုပ္ ထားတာကိုက တကယ့္ ဘုန္းဘုန္းအစစ္လို႔ ထင္မိတဲ့အထိ ပါပဲ။
    သိပ္မၾကာဘူး ရက္ပိုင္းေလးမွာပဲ မွတ္မွတ္ရရ ဇန္န၀ါရီလ (၃)ရက္ေန႔(အေျခခံဥပေဒေန႔)မွာ ``ဆရာေတာ္ ပ်ံလြန္ေတာ္မူေၾကာင္း``ၾကားသိရေတာ့ မ်က္ရည္မ်ားေတာင္က်မိပါရဲ႕၊ ဆရာေတာ္ကို ပထမဆံုးဖူးခဲ့ရၿပီး ေနာက္ဆံုးအေနနဲ႕ ႏွိပ္ေပးခဲ့ရတဲ့ ထူးျခားတဲ့ကံတရားကို အဖန္ဖန္ေက်းဇူးတင္ေန မိတယ္၊ ဆရာေတာ္ ရုပ္ကလာပ္ စံပါယ္မယ့္ ဂူဗိမာန္ တည္ေဆာက္ရာမွာ အုတ္ေတြသယ္ေပး ခဲ့ရတဲ့ ကုသုိလ္ကိုလည္း ပီတိျဖာ ခဲ့ရတယ္။
    ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ ဆရာေတာ္ သက္ရွိထင္ရွားရွိခဲ့စဥ္က တန္းခိုးႀကီးေတာ္မူခဲ့တဲ့၊ ေက်ာ္ၾကား ေတာ္မူခဲ့တဲ့ ဥေဒါင္းေတာင္ ဟာ ဆရာေတာ္ပ်ံလြန္ေတာ္မူၿပီးေနာက္မွာ ဘုရားဖူးပရိသတ္ေတြ တျဖည္း ျဖည္း ေလ်ာ့နည္းလာတယ္၊ ၿပီးေတာ့ ေရႊဥေဒါင္းေတာင္ရဲ႕ သမိုင္းဟာ ေမွးမိန္ခဲ့ရတယ္၊ ေနာက္ပိုင္း  မွာ နယ္ေျမမေအးခ်မ္းဘူးဆိုတဲ့ သတင္းစကားသာၾကားခဲ့ရတယ္၊ ျမန္မာျပည္ အနယ္နယ္အရပ္ ရပ္ က ဘုရားဖူးေတြဟာ ပ်ံလြန္ေတာ္မူၿပီးေနာက္ပိုင္း ေတာင္ေပၚကို မတက္ၾကေတာ့ဘူး၊ ေတာင္ေပၚက သာသနိက အေဆာက္အဦေတြ၊ ေဆးစိမ္ထားတဲ့ ဆရာေတာ္ရဲ႕ သက္မဲ့ခႏၱာ ၊ ဒါေတြကို ေတာင္ေပၚမွာ မထင္မရွားနဲ႕ ထားခဲ့ၾကတာကို ေတြးမိေလတိုင္း မ်က္ရည္၀ဲ ၀မ္းနည္းရပါတယ္။
    ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာၾကာတဲ့အခ်ိန္မွာ အင္းတိန္ ဘုရားေတြဟာ ႏိုင္ငံတကာအႏွံ႕ ေက်ာ္ေဇာခဲ့တယ္  အဲဒီ ေရွးအက်ဆံုးဘုရား ေစတီလက္ရာေတြကို ႏိုင္ငံျခားသားေတြက အျမတ္တႏိုးလာေရာက္ဖူးေျမွာ္ ေလ့လာမဆံုးၾကဘူး၊ ဘုရားေလွကားအတက္အဆင္းအရွည္ႀကီးကို တက္ရင္း ငယ္ဘ၀ကို ေအာက္ေမ့မိသလို၊ တခ်ိန္က ဟုန္းဟုန္းေတာက္ ေက်ာ္ၾကားခဲ့တဲ့ ေရႊဥေဒါင္းေတာင္ သြား ေတာလမ္း၊ ေတာင္ အသြယ္သြယ္ကို လွမ္းေမွ်ာ္ၾကည့္ရင္း တစ္ေခါက္တစ္ခါ သြားခ်င္မိပါရဲ႕၊ ေရႊဥေဒါင္းေတာင္နာမည္ႀကီးခဲ့စဥ္က အင္းတိန္ဘုရားကေန ဟိုဘက္ ေတာင္ေတြေပၚကို ေျခလ်င္တက္ခဲ့ၾကရတာ၊ ခုေတာ့ လမ္းခုလပ္က အင္းတိန္ဟာ ကမၻာေက်ာ္ ဘုရားေတြျဖစ္ခဲ့ရၿပီး တခ်ိန္က ကမၻာေက်ာ္ ေရႊဥေဒါင္းေတာင္ကို အမွတ္မရၾကေတာ့ တာကိုေတာ့ ရင္ထဲမွာ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ရအခါခါပါ။
    ႏိုင္ငံေက်ာ္ ေရွးေစတီပုထိုးေတြေၾကာင့္ အင္းတိန္ဟာ ျပည္တြင္း/ျပည္ပ ဘုရားဖူးေတြရဲ႕  အႀကိဳက္ေနရာတစ္ခုပါ၊ ခင္ခင္ မိတ္ေဆြေတြလာတိုင္း ေညာင္ေရႊၿမိဳ႕၊ ဆည္ေျမာင္းဦးစီးဌာနက EE ဦးစိုးေအာင္က အၿမဲ ဘုရားဖူးဖို႔ စီစဥ္ေပးခဲ့တိုင္း မိတ္ေဆြေတြကို အင္းတိန္ထိအေရာက္ ဘုရားဖူးလိုက္ ပို႔ရင္းနဲ႕ ေရႊဥေဒါင္းေတာင္ရွိရာ ေတာင္ေၾကာကို လွမ္းျပရင္း အရင္က ေက်ာ္ေဇာခဲ့တဲ့ ေတာင္ျဖစ္တဲ့အေၾကာင္းကို မေမာႏိုင္မပန္းႏိုင္ရွင္းျပရင္း သတိရမႈေတြက အလြန္ကို ပါပဲ။အင္းတိန္ကို သြားတဲ့အခါ ေရအလြန္က်ေနရင္ေတာ့ ေခ်ာင္းရိုးေလးမွာ ေရနည္းေတာ့ စက္ေလွေတြ သြားမရဘူး၊ ေရမ်ား ရင္ေတာ့ စက္ေလွေတြသြားလို႔ရတယ္၊ အခုေတာ့ အင္းပတ္လမ္း ေဖာက္ထားၿပီးလုိ႔ အင္းေလးကို စက္ေလွနဲ႕မသြားဘဲ ကန္ပတ္လမ္းကေန အင္းတိမ္အထိသြားလို႔ရတယ္လို႔ သိထားေပမယ့္၊ ကားနဲ႕ တစ္ခါမွ မေရာက္ဖူးေသးဘူး။
    အင္းတိန္ဘုရားေပၚေရာက္တာနဲ႕ ဘုရားေတာင္ဘက္က ေစတီေတြကို ပတ္ၿပီး ဟိုးေ၀းေ၀းက ေရႊဥေဒါင္းေတာင္ကို ၀မ္းနည္းစြာၾကည့္ခဲ့ရတာအႀကိမ္ႀကိမ္ပါ၊ သြားခ်င္စိတ္ေတြ တဖြားဖြားေပၚလာ ၿပီး အရင္ကလို ဘုရားဖူးေတြကို ေမွ်ာ္လင့္ေနမိတယ္၊ ``ဟိုးမွာေတြ႕လား ေတာင္ျမင့္ျမင့္ႀကီး အဲဒီေနရာမွာ ရဟႏၱာတစ္ပါး သီတင္းသံုးခဲ့ၿပီး ျမန္မာျပည္မွာ ေရႊဥေဒါင္းေတာင္ ဆိုတဲ့ေနရာအျဖစ္တည္ရွိ ခဲ့ဖူးတဲ့ေတာင္ပဲ၊ ဒီေျမလမ္းေလးအတိုင္း တျဖည္းျဖည္းတက္သြားရင္ သိပ္မၾကာခင္မွာပဲ ေတာင္ထိပ္အထိ ေရာက္တယ္၊ ေတာင္ေပၚကေန အင္းေလးေဒသအလွေပါင္းစံုကိုျမင္ရသလို  အင္းေလးကန္ထဲ စီး၀င္တဲ့ ေခ်ာင္းေတြကိုလည္း ထင္ရွားစြာျမင္ရတဲ့၊ ရႈခင္းလွသလို အင္မတန္ၿငိမ္းခ်မ္းတဲ့ ေနရာေလး၊ ဆိုတာကို ႏွစ္ေပါင္း မ်ားစြာ ကေလးဘ၀က ျမင္ခဲ့ မွတ္မိခဲ့တာေတြ ရွင္းျပေနတဲ့ ခင္ခင့္ စိတ္ထဲမွာေတာ့ အဲဒီေတာင္ေပၚကို တက္ၿပီး ဆရာေတာ္ရဲ႕ ရုပ္ကလာပ္ကို ဖူးခ်င္ေနမိတာအၿမဲပဲ၊ ေတာင္ေပၚကိုလွမ္းေမွ်ာ္ၾကည့္ရင္း ယခင္က စည္ကားခဲ့ပံု၊ ဘုရားဖူးပရိသတ္မ်ားစြာ ဥဒဟို သြားလာခဲ့တဲ့ ေျမလမ္းက်ယ္ က်ယ္ဟာ ခုေတာ့ က်ဥ္းသြားတာ၊ လူေတြရဲ႕ အတၱကို လည္း ဆင္ျခင္မိတယ္၊ လူပဲျဖစ္ျဖစ္ ရဟႏၱာ ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ သက္ရွိထင္ရွားရွိစဥ္မွာ ဂုဏ္ၿဒပ္ေတြ ျပည့္စံုခ်ိန္မွာသာ အနားကို တိုးေ၀ွ႕၀င္ၾကတယ္၊ ဘာမွ မရွိေတာ့တဲ့အခါ လွည့္ေတာင္မၾကည့္ၾကေတာ့ပါလားလို႔ သံေ၀က ရမိပါရဲ႕။
    ဆရာေတာ္ဘုရားရဲ႕ သက္မဲ့ ခႏၱာဟာ အခုခ်ိန္ထိ ေရႊဥေဒါင္းေတာင္ ေတာင္ေပၚမွာ ရွိေနဆဲပါ၊ ဓါတ္ေတာ္ေတြ ဘယ္ေလာက္ေတာင္က်ေနမလဲ၊ ခုခ်ိန္ဆို ဆရာေတာ္ရဲ႕ ဆံေတာ္ေတြ ရွည္ေနေရာေပါ့၊ လက္သည္းေတာ္ေတြလည္း ရွည္ေနေရာေပါ့၊ ႏွစ္ေပါင္း ဆယ္စုႏွစ္သံုးခုနီးပါး ၾကာေညာင္းခဲ့ၿပီဆိုေတာ့  ရုပ္ကလာပ္ကို ၾကည့္ရႈေစာင့္ေရွာက္တဲ့ ဆရာေတာ္ေတြေကာ ဆြမ္းကြမ္းျပည့္စံုေတာ္မူၾကပါရဲ႕ လား၊ သံဃာေတာ္ေတြေကာ ရွိၾကေသးရဲ႕လား ခင္ခင္ စဥ္းစားေနမိတာပါ။
    ရွမ္းျပည္နယ္တစ္ခုလံုး ေအးခ်မ္းတည္ၿငိမ္ေနၿပီျဖစ္တဲ့အတြက္ ေရႊဥေဒါင္းေတာင္ရဲ႕ လက္ရွိ အေနအထားကို ျပဳျပင္မြမ္းမံၿပီး တစ္ခါတုန္းက တန္ခိုးႀကီးေက်ာေဇာခဲ့တဲ့ ရဟႏၱာတစ္ပါး စံျမန္းတရား အားထုတ္ခဲ့ရာ ေတာင္ေတာ္ကို ျပည္တြင္း/ျပည္ပ ဘုရားဖူးေတြနဲ႕ ျပန္လည္စည္ကားေစခ်င္မိပါတယ္၊ ဆရာေတာ္ရွိစဥ္အခါက ဘုရားေတာင္ေပၚကို လူဦးေရ ေထာင္နဲ႕ခ်ီေရာက္လာရင္ေတာင္ လာသမွ်ကို ထမင္း ေကၽြးႏိုင္ေအာင္ နတ္ေတြက ကူညီခ်က္ေပးခဲ့သလိုပဲ၊ ဘယ္သူမွ ထမင္းဟင္းမစားရတာမရွိ ေအာင္ကို အမွန္တကယ္  ဆရာေတာ္ဘုရားရဲ႕ ဘုန္းေတာ္ ေမတၲာေတာ္ တန္ခိုးေတာ္ ေတြေၾကာင့္  ျပည့္စံုခဲ့ရတယ္၊ ထမင္း နီနီ ၊ သတ္သတ္လြတ္ပဲဟင္း၊ ၿငဳပ္သီးေၾကာ္နဲ႕ ဆားဟာ အင္မတန္ ခ်ိဳျမိန္ခဲ့တာ သြားဖူးသူတိုင္း ယေန႔တုိင္ထိ ပါးစပ္ထဲမွာ ဒီအရသာ ကိုသတိတရရွိေနၾကမွာပါ။
    ေညာင္ေရႊၿမိဳ႕ေလးဟာ ရွမ္းျပည္နယ္ေတာင္ပိုင္း မွာရွိၿပီး အင္းေလးေဖာင္ေတာ္ဦးဘုရားကို သြားရင္  စက္ေလွစီးရတဲ့ ေလွဆိပ္ၿမိဳ႕ေလးပါ၊ အဲဒီကေန စက္ေလွနဲ႕ ေဖာင္ေတာ္ဦးဘုရား၊ အလုိေတာ္ေပါက္ဘုရား၊ ေရၿခံ၊ ေရေပၚေစ်း၊ ေၾကာင္ခုန္ေက်ာင္းနဲ႕ ပန္းပဲ၊ ယကၠန္းစင္ေတြ၊ ေငြပန္းတိမ္ ေတြကို ေလ့လာ သြားေရာက္ၾကတဲ့ အခါ  မေရာက္မျဖစ္ သြားေစခ်င္တာက အင္းတိန္ဘုရားပါ၊ ၿပီးရင္ ဘုရားကုန္းေတာ္ေပၚကေန လွမ္းေမွ်ာ္ၾကည့္တဲ့အခါ ေရႊဥေဒါင္းေတာင္  ေတာင္ထိပ္ကို လွမ္းျမင္ရပါ လိမ့္မယ္၊ ဖူးျမင္ရတဲ့အခိုက္မွာ တစ္ခ်ိန္တစ္ခါက ျမန္မာျပည္မွာ ထင္ရွားေက်ာ္ေဇာခဲ့တဲ့ ရဟႏၱာတစ္ပါး သီတင္းသံုးေတာ္မူခဲ့တဲ့၊ ေနရာေလးကို သြားေရာက္ဖူးေျမွာ္မိခ်င္လာလိမ့္မယ္၊ ၿပီးေတာ့ ျမန္မာျပည္က ရဟႏၱာတစ္ပါး ရဲ႕ သက္မဲ့ ခႏၱာဟာ ဒီေတာင္ေပၚမွာ မပုတ္မသိုး  စံျမန္း သီတင္းသံုးလွ်က္ရွိေနေသးပါ လားဆိုတဲ့ အေတြး၀င္လာတဲ့ အခါ ဖူးေျမွာ္ခ်င္တဲ့စိတ္နဲ႕ ၾကက္သီးေတြထလာပါလိမ့္မယ္၊ ၀မ္းသာပီတိ ၾကက္သီးေတြျဖစ္လာတဲ့အခါမွာ ဖူးေျမွာ္ခ်င္လာပါလိမ့္မယ္၊ ဒီလုိ စိတ္ေတြ စုစည္းမိလာတဲ့အခါ မေ၀းေတာ့တဲ့ တစ္ေန႔မွာ ေရႊဥေဒါင္းေတာင္ဟာ စည္းကားလာပါလိမ့္မယ္၊ ျမန္မာျပည္မွာ ေမွးမိွန္ခဲ့တဲ့ေနရာ ေလးေတြမွာ ပံုျပင္မဟုတ္တဲ့ ေခတ္အဆက္ဆက္က အတိတ္ကာလ သမိုင္းေတြကို ျပန္လည္ အသက္သြင္းရင္း နဲ႕  ခင္ခင့္ ရင္ထဲမွာ ဆုတစ္ဆုေတာင္းေနမိတယ္။
    ခင္ခင္လည္း`` ေရႊဥေဒါင္းေတာင္ ဆရာေတာ္ ဘုရား ကို ျမန္မာျပည္သူျပည္သားေတြနဲ႕ ကမၻာသူကမၻာသားေတြနဲ႕အတူ လွမ္းတက္ ဖူးေမွ်ာ္လိုရပါလုိ၏``လို႔ေလ။
    ခင္ခင့္ ႏွလံုးသားအသိထဲကလာတဲ့ ေစတနာမွန္ေၾကာင့္ ေရႊဥေဒါင္းေတာင္ကို  ရဟႏၱာအရွင္ ျမတ္ သက္ရွိထင္ရွား ရွိခဲ့စဥ္က ကဲ့သို႔  ျမန္ျပည္တစ္ခြင္၊ ကမၻာတစ္ခြင္မွာ ေက်ာ္ေဇာမႈ တစ္ဖန္ ရွင္သန္ ႏႈိးထၿပီး မၾကာမီအခ်ိန္အတြင္းမွာ  ကမၻာ့ေက်ာ္ ပါေစသတည္းလို႔။
`                                        
စာေရးသူ   (ယြန္းဆု၀ႆန္)3-9-2012(11း55pm)ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕။
 

No comments:

Post a Comment