ေသာတာပန္အဓိပၸာယ္
ေသာတာပန္ဆိုတာ
“ေသာတာပႏၷ”ပုဒ္ကေန ေျပာင္းလြဲလာတဲ့ ပါဠိမစစ္ ျမန္မာမစစ္တဲ့ ပုဒ္ပါ။
သို႔ေသာ္ ျမန္မာစကားအစစ္လို ဘာသာေရးနယ္ပယ္မွာ
တြင္က်ယ္စြာသံုးႏႈန္းေနၾကပါတယ္။ အဓိပၸာယ္ကို သိသူရွိသလို မသိသူလည္း
ရွိေနဦးမွာပါ။
ေသာတာပန္ဆိုတာနဲ႔ပတ္သက္လို႔ သရုပ္ျပအဘိဓာန္က်မ္းျပဳဆရာေတာ္ ဦးၾသဘာသာဘိ၀ံသက သုေတသနသမၼာမဂၢဂၤပၪႇာက်မ္းမွာ ဒီလိုေရးထားတာေတြ႕ရပါတယ္။
ဒကာ။
။ ေသာတာပန္ ေသာတာပန္နဲ႔ ေခၚဆိုေနၾကတာ ေသာတာပန္ ဆိုတဲ့ အဘိဓာန္ပုဒ္ရဲ႕
အနက္သေဘာကို သိပါရေစ ဆရာေတာ္၊ ဆရာေတာ္က ျမန္မာ ပါဠိ အဘိဓာန္
က်မ္းျပဳပုဂၢိဳလ္မို႔ ေမးရတာပါဘုရား။
ဆရာ။ ။ ေသာတာပန္ဆိုတာ “ေသာတာပႏၷ” ဆိုတဲ့ ပါဠိက ပ်က္လာတဲ့ စကားပုဒ္ပဲ၊ မဂၢသံယုတ္ အ႒ကထာ စသည္မ်ားမွာ -
ေသာတံ အာဒိေတာ အာပဇၨႎသု
ပါပုဏႎ သူတိ ေသာတာပႏၷာ။
ေသာတံ = (နာမ႐ူပပရိေစၧဒဉာဏ္၊ ပစၥယပရိဂၢဟဉာဏ္ ႏွစ္ပါးႏွင့္ ျပည့္စံုလ်က္ မဂၢင္ရွစ္ပါးတည္းဟူေသာ) ေရအလ်ဥ္သို႔။
အာဒိေတာ အာပဇၨႎ သု ပါပုဏႎ သူတိ = ၀ိပႆနာဉာဏ္အျမင္ျဖင့္ စတင္၍ ေရာက္ရွိေနၾကကုန္ျပီ၊ ထို႔ေၾကာင့္ -
ေသာတာပႏၷာ = ေသာတာပန္ မည္ကုန္၏ တဲ့၊ ကဲ….အဲဒါ ေသာတာပန္ ရဲ႕ အနက္သေဘာပဲ။
ဆိုလိုရင္းကေတာ့
အနတၱဉာဏ္ျမင္ ခိုင္လံုစြာထင္ျပီး ငါစြဲကင္းစင္လ်က္ မဂၢင္ဉာဏ္အလ်ဥ္ထဲ
က်ေရာက္ကာ ဝိပႆနာလုပ္ငန္းခြင္သို႔ ဝင္ေရာက္အားထုတ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ကို
ေသာတာပန္လို႔ ေခၚဆိုတာပဲ၊ ကဲ….သေဘာေပါက္ရဲ႕လား။
ဒကာ။ ။ စူဠ ေသာတာပန္ကို ဆိုတာလား ဆရာေတာ္၊ ဘာ ေသာတာပန္ကို ဆိုတာလဲ၊ မကြဲျပားေသးဘူးဘုရား။
ဆရာ။ ။ အင္း….ရုပ္နာမ္ႏွစ္ပါးကို အက်ိဳးအေၾကာင္းနဲ႔ က်က်နန ပိုင္းျခားသိကာ
ရုပ္နာမ္တို႔ ျဖစ္ပ်က္မႈကို မွတ္႐ႈေနတဲ့ ဝိပႆနာေယာဂီဟာ စူဠေသာတာပန္ပဲ။
ဉာဏ္ရင့္လို႔
ျဖစ္ပ်က္မႈ ဒုကၡေတြ ကုန္ဆံုးကာ ဒိ႒ိနဲ႔ ဝိစိကိစၧာကို ပယ္လ်က္ အရိယာဘက္သို႔
ေရာက္သြားတဲ့အခါ မဟာေသာတာပန္လို႔ မွတ္ရမည္တဲ့၊ ဒကာၾကီးတို႔က ဘာ
ေသာတာပန္ေတြမို႔လဲ၊ ထပ္ခါထပ္ခါ ေမးေနၾကတာ။
ဒကာ။ ။ ကြဲျပားရွင္းလင္းသြားပါျပီ ဆရာေတာ္၊ ဒကာၾကီးတို႔ကေတာ့ စူဠနား နီးလာၾကျပီ ဆိုပါေတာ့ ဘုရား၊ ၾကိဳးစားတံုးပါပဲ။
ဒါကေတာ့ ေသာတာပန္ဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္နဲ႔ ပတ္သက္လို႔ပါ။
ေသာတာပန္စုေတၿပီး ေနာက္ဘ၀က်လွ်င္ ဘာျဖစ္မလဲ???
ေသာတာပတၱိဖလသစၧိကိရိယေတာ ပ႒ာယ ဟိ နီစကုေလ ဥပၸတၱိ နာမ နတၳိ, မဟာေဘာဂကုေလသု ဧဝ နိဗၺတၱတီတိ အေတၳာ။ (အံ၊ဋီ၊၂-၁၈၉။ သံ၊ဋီ၊၂၊၄၉၄။ ပဋိသံ၊႒၊၂၊၆၇။ ဝိသုဒၶိ၊ဋီ၊၂၊၅၃၁။)
အဓိပၸာယ္ကေတာ့
ေသာတာပတၱိဖိုလ္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳၿပီးတ့ဲ အခါကစၿပီး ယုတ္ည့ံတဲ့
အမ်ိဳးေတြမွာ ျဖစ္တယ္ဆိုတာ မရွိေတာ့ဘူး၊ စည္းစိမ္ေပါမ်ားတဲ့ (မဟာေဘာဂကုလ)
အမ်ိဳးေတြမွာသာ ျဖစ္ေတာ့တယ္။ လို႔ ဆိုလိုတာပါ။ ဒါကေတာ့ သုတၱန္ေတြရဲ့
မွတ္ခ်က္တစ္ခုပါ၊ အင္မတန္မွ မွတ္သားစရာေကာင္းလွပါတယ္။
အဘိဓမၼာေတြမွာေတာ့….
ေသာတာပန္အရိယာမ်ားကို
ဘံုအားျဖင့္ခြဲျခားရင္ေတာ့ ကာမဘံုမွတစ္ပါး အျခားဘံုမ်ားမွာလည္း
ေသာတာပန္အရိယာရွိႏိုင္ေသးပါတယ္။ ခုဒီမွာေတာ့ ကာမဘံုသား
လူေသာတာပန္အရိယာအတြက္ကိုသာ ေျဖဆိုလိုက္ပါေတာ့မယ္။
လူေသာတာပန္မွာလည္း စ်ာန္ရေသာတာပန္၊ စ်ာန္မရေသာတာပန္ လို႔ (၂)မ်ိဳးကြဲျပားေသးတယ္။
စ်ာန္ရၿပီး စ်ာန္မေလွ်ာပဲ စုေတလွ်င္ေတာ့ ဆိုင္ရာစ်ာန္ေတြရဲ့ အက်ိဳးေပးရာ ျဗဟၼာ့ဘံုေတြမွာ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။
စ်ာန္မရလွ်င္ေတာ့ ကာမသုဂတိ (လူ႔ဘံု၊ နတ္ျပည္ေျခာက္ထပ္) (၇)ဘံုမွာ ပဋိသေႏၶေနပါလိမ့္မယ္။
ေသာတာပန္ျဖစ္ၿပီးသူဟာ
ဒြိဟတ္ပဋိသေႏၶ၊ အဟိတ္ပဋိသေႏၶေတြနဲ႔ ပဋိသေႏၶမေနေတာ့ပဲ အရည္အေသြး စံခ်ိန္မွီ
အဆင့္အတန္းျမင့္တဲ့ တိဟိတ္ပဋိသေႏၶနဲ႔သာ ပဋိသေႏၶေနေတာ့တယ္။
ဒါေၾကာင့္ ေရွးဆရာေတာ္မ်ားက အရိယာတိ ကာစုတိေနာင္ သႏၶိေတရ တိဟိတ္ခ်ခဲ့။ လို႔ စပ္ဆိုေတာ္မူခဲ့ၾကတာေပါ့။
ဘာသာဋီကာမိန္႔ဆိုခ်က္…
ဧတၳ ပန ေသာတာပတၲိမဂၢံ ဘာေဝတြာ ဒိ႒ိ ဝိစိကိစၦာ ပဟာေနန ပဟီနာပါယဂမေနာ သတၲကၡဳတၲဳပရေမာ ေသာတာပေႏၷာ နာမ ေဟာတိ၊(သၿဂႋဳဟ္ပါဠိ)
ဒီပါဠိကို သၿဂႋဳဟ္ဘာသာဋီကာမွာ ဒီလိုေလး ရွင္းခ်က္ေပးထားတယ္။
ဒိ႒ိရဲ့သေဘာ
ဤကိုယ္၌ အတၱဟု စြဲလမ္းထင္မွတ္မႈသည္ သကၠာယဒိ႒ိ မည္၏၊
သႆတဒိ႒ိ ဥေစၧဒဒိ႒ိ နတၳိကဒိ႒ိ အေဟတုကဒိ႒ိ အႀကိယဒိ႒ိႀကီးတို႔သည္ ဤသကၠာယဒိ႒ိကို အရင္းခံ၍ ျဖစ္ၾကရ၏၊
သို႔ျဖစ္၍ ကိေလသာ(၁၀)ပါးတြင္ ဒိ႒ိကိေလသာသည္ အ႐ုန္႔ၾကမ္းဆံုးတည္း။
ဝိစိကိစၧာလည္း ဒိ႒ိ၏ ေနာက္ေတာ္ပါးပင္ ျဖစ္၏၊
၀ိစိကိစၧာရဲ့လက္ခ်က္
တကယ့္
ဘုရား တရား သံဃာကို ေတြ႕ျမင္ေနပါလ်က္လည္း ယံုမွားတုန္းပင္ ျဖစ္၏၊
ပစၥဳပၸန္ေလာက တမလြန္ေလာကတြင္ က်င္လည္ေနရ ပါလွ်က္လည္း ထိုေလာေတြကကို
ယံုမွားေန၏၊ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္တရားမ်ား၌လည္း ယံုမွား၏၊
ဒိ႒ိ၀ိစိကိစၧာအျမစ္ျဖတ္
ေသာတာပန္အေလာင္းအလ်ာ
ျဖစ္သူတိုု႔ကား ဒိ႒ိဝိသုဒၶိစခန္းေလာက္ကပင္ ဤဒိ႒ိႏွင့္ ဝိစိကိစၦာတို႔ကို
အေတာ္မ်ားစြာ ပယ္ခြာ၍ ႐ုပ္နာမ္ခႏၶာ သံသရာ၏ အေၾကာင္းကို ေကာင္းေကာင္းႀကီး
ရိပ္မိခဲ့ရကား ေသာတာပတၲိမဂ္ခဏ၌ ဤဒိ႒ိႏွင့္ ဝိစိကိစၦာကို အႏုသယဓာတ္
အကတ္အသတ္ကေလးကိုမွ် မက်န္ ေအာင္ ရွင္းလင္း သုတ္သင့္လိုက္ၾကေပသည္။
ဘာေၾကာင့္အပါယ္မက်တာလဲ
ပဟီနာပါယဂမေနာ။ ။
ဒိ႒ိႏွင့္ ဝိစိကိစၦာကို ပယ္လိုက္သျဖင့္ အကုသိုလ္စိတ္ (၁၂)ပါးတြင္
ဒိ႒ိဂတသမၸယုတ္စိတ္ႏွင့္ ဝိစိကိစၦာသဟဂုတ္စိတ္မ်ား မျဖစ္ၾကေတာ့ၿပီ၊
ဒိ႒ိဂတဝိပၸယုတ္ ေဒါသမူ ဥဒၶစၥသဟဂုတ္စိတ္(၆)ပါးကား ျဖစ္ခြင့္ရွိေသး၏၊
သို႔ေသာ္
ထိုအကုသိုလ္မ်ား၏ အပါယ္က်ေစႏိုင္ေလာက္ေသာ သတၱိအင္းအားကိုလည္း ပယ္ရွား
ခ်ိဳးဖ်က္လိုက္ၿပီ၊ သို႔ျဖစ္၍ ေသာတာပန္ပုဂၢိဳလ္၌ ဣႆာ မစၦရိယ အစရွိေသာ
အကုသိုလ္အၾကမ္းစားတို႔ မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ၿပီ၊ (အ႒သာလိနီ နိေကၡပ က႑ၾကည့္၊)
ေသာတာပန္ မျဖစ္မီက ျပဳခဲ့ေသာ အပါယ္ေရာက္ေၾကာင္း မေကာင္း မႈမ်ား ရွိၾကေပဦးလတၱံ႕၊ ထိုမေကာင္းမ်ားသည္ သူတို႔ခ်ည္းသက္သက္ အပါယ္ မခ်ႏိုင္။
အဝိဇၨာ တဏွာဟူေသာ ဝဋ္ျမစ္အေဖာ္ရမွသာ အပါယ္ခ်ႏိုင္၏၊
ေသာတာ ပန္ပုဂိၢဳလ္၏ သႏၲာန္၌ အဝိဇၨာ တဏွာဟူေသာ ဝဋ္ျမစ္တို႔ကား အပါယ္၌ တြယ္ကပ္ ႏိုင္ေသာ အစြမ္းသတၲိ မရွိၾကေတာ့ေခ်၊
ထို႔ေၾကာင့္ ေသာတာပန္ မျဖစ္မီက ျပဳခဲ့ၿပီးေသာ အပါယ္ေရာက္ေၾကာင္း မေကာင္းမႈမ်ားလည္း အပါယ္မခ်ႏိုင္ေတာ့။
ၾကားျဖတ္ၿပီးေျပာလိုက္ဦးမယ္
သၿဂႋဳဟ္ဘာသာဋီကာရဲ့စကားထဲ
ၾကားျဖတ္ၿပီး ပရိတ္ႀကီးနိႆသစ္(သေျပကန္ဆရာေတာ္)ရဲ့ အဆိုအမိန္႔ကေလး
ထည့္လိုက္ပါဦးမယ္။ ဆရာေတာ္က ဒီလိုမိန္႔ေတာ္မူတယ္။
ကိေလသာရွိလွ်င္
ကံျဖစ္ျမဲတည္။ ကံျဖစ္လွ်င္လည္း အက်ိဳး႐ုပ္နာမ္ ဟူေသာ ၀ိပါက ျဖစ္ရျမဲတည္။
သို႔ျဖစ္လွ်င္ ကမၼ၀ဋ္ကား ၀ိပါက၀ဋ္၏ မူလအေျခခံျဖစ္၏။ ၀ိပါက၀ိဋ္
ကင္းလြတ္ေရး၀ယ္ ကမၼ၀ဋ္ကို ပယ္ရွားႏိုင္မွ ျဖစ္၏။
ဒီစကားအရ
အပါယ္ေရာက္ေစႏိုင္တဲ့ကံကို ေထာက္ပံ့ေနတဲ့ ကိေလသာကို ျဖတ္လိုက္လွ်င္
အပါယ္ကေနလြတ္ေျမာက္သြားႏိုင္တယ္။ အဓိကက ကံကိုျဖစ္ေစႏိုင္တဲ့ ကိေလသာေတြကို
ျဖတ္ျပစ္ရမယ္။ ကိေလသာအားလံုးကို ျဖတ္ပစ္လွ်င္ ကုသိုလ္အကုသိုလ္လို႔
မေခၚရေတာ့ပဲ ႀကိယာဆိုတဲ့ အမည္တစ္မ်ိဳးနဲ႔ေခၚပံုကို အဘိဓမၼာေတြမွာလာပါတယ္။
ဘဘာသာဋီကာ စကားျပန္ဆက္လိုၾကစို႔…။
နိဗၺာန္ကိုလြယ္ကူစြာရႏိုင္မလား
ေသာတာပန္ ျဖစ္ၿပီးေနာက္ အလြန္ဆံုး ခုနစ္ဘဝသာ ပဋိသေႏၶေနဖြယ္ ရွိေတာ့၏၊ ခုနစ္ဘဝ ပဋိသေႏၶ ေနၿပီးလွ်င္ ဧကန္ ရဟႏၱာ ျဖစ္မည္-ဟူလို၊
ထင္ရွားေစအံ့-ပုထုဇဥ္ဘဝမွာပင္
ပါရမီအေျခခံ ေကာင္းသူသည္ တျဖည္းျဖည္း စဥ္းစားဉာဏ္ ရင့္က်က္
သူေတာ္ေကာင္းစိတ္ဓာတ္မ်ား တိုးပြားေလ့ရွိ၏၊ ေပ်ာ္မႈ ပါးမႈ ကိစၥႏွင့္
ႀကံဳရေသာ္လည္း ၿငီးေငြ႕ေသာ သံေဝဂ ဉာဏ္ ထက္သန္တတ္၏၊
အရွင္သာရိပုတၲရာ အရွင္ေမာဂၢလႅာန္ အေလာင္းေတာ္ႏွစ္ပါးသည္ ပြဲလမ္းသဘင္ကို ႐ႈစားရာမွ သံေဝဂရ၍ လူ႕ေဘာင္ကို ခြာေရွာင္ေတာ္မူခဲ့ၾက၏။
ဤသို႔လွ်င္
ပါရမီအေျခခံ ထက္သန္ေသာ ပုထုဇဥ္မ်ား၌ပင္ စဥ္းစားဉာဏ္တိုးပြား၍ သံေဝဂ ဉာဏ္
ရင့္သန္ေလ့ရွိေပရကား ဒိ႒ိ ဝိစိကိစၦာႏွင့္ ႐ုန္႔ၾကမ္းေသာ အကုသိုလ္ဓာတ္ကို
ျဖတ္ေတာက္ၿပီးေသာ ေသာတာပန္မွာ ဆိုဖြယ္ မရွိၿပီ။
ေလာကီအာ႐ံု
ကာမဂုဏ္၌ ေပ်ာ္ခ်င္တိုင္းေပ်ာ္၊ ေပါင္းအေဖာ္ မသူေတာ္တို႔ႏွင့္
ေတြ႕ခ်င္တိုင္း ေတြ႕၊ သိုလ္တရားဝယ္ ေမ့ႏိုင္သမွ် ေမ့ေနေစကာမႈ သံသရာ၌
ၿငီးေငြ႕ရင္းစြဲျဖစ္ေသာ ဓာတ္ခံသာကား အၿမဲတိုးပြားရင့္သန္ေနမည္သာ
ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ သဒၶိေႁႏၵစေသာ ဣေႁႏၵတို႔က တိုးလာတိုင္း အကုသိုလ္
အႏုသယဓာတ္တို႔ ဆုတ္ယုတ္ၾကရေတာ့သည္၊ ထို႔ေၾကာင့္ “ဘုသံ ပမတၲာ န ေတ ဘဝံ အ႒မ
မာဒိယႏၲိ”ဟု ရတနသုတ္၌ ေဟာေတာ္မူသည္။
သေျပကန္ဆရာေတာ္ႀကီးမိန္႔ဆိုခ်က္
ကာမရာဂမကြာေသး၍
လူ႔စည္းစိမ္ နတ္စည္းစိမ္မ်ားျဖင့္ အေမ့ႀကီး ေမ့ေလ်ာ့ေနေစကာမူ
ထိုလက္စကေလးမ်ား(သခၤါရတရားတို႔၌ ၿငီးေငြ႕ေသာဉာဏ္မ်ား)ကို ျပန္ေဖာ္လိုေသာအခါ
လြယ္ကူစြာပင္ ေဖာ္ႏိုင္ေတာ့သည္။ ရၿပီးစာ ေမ့ေန၍ ျပန္က်က္ေသာအခါ
လြယ္သကဲ့သို႔ လည္းေကာင္း၊ တစ္စံုတစ္ခုေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္
စ်ာန္ေလွ်ာကြယ္ပခဲ့ရသူမွာ ျပန္အားထုတ္လွ်င္ အလြယ္ပင္ ရသကဲ့သို႔လည္းေကာင္း
မွတ္အပ္၏။
(၇)ခုေျမာက္ဘ၀၌
ရဟႏၲာမျဖစ္မီ အမွတ္တမဲ့ ဓားစသည္ ခုတ္သတ္၍ (မိုးႀကိဳး
ဦးေခါင္းကိုပစ္၍ျဖစ္ေစ၊ ေရနစ္၍ျဖစ္ေစ) ႐ုတ္တရက္ စုေတေစရေစကာမူ ထိုမွ်
တိုေတာင္းလွေသာ ကာလအတြင္းမွာပင္ ရဟႏၲာျဖစ္၏။ ရဟႏၲာမျဖစ္ပဲ စုတိ႐ိုး ထံုးစံ
မရွိဟု ဉာဏ၀ိဘဂၤ႒ကထာ အ႒ာန၀ိဘင္း အဖြင့္(၄၁၁)တြင္လာသည္...တဲ့။
သတၱေမ
ဘေဝ သဗၺကာေရန ပမာဒဝိဟာရိေနာပိ ဝိပႆနာဉာဏံ ပရိပါကံ ဂစၧတိ။ အပၸမတၱေကပိ
အာရမၼေဏ နိဗၺိႏၵိတြာ နိဗၺဳတႎ ပါပုဏာတိ။ သေစပိ ဟိႆ သတၱေမ ဘေဝ နိဒၵံ ဝါ
ဩကၠမႏၲႆ, ပရမၼဳခံ ဝါ ဂစၧႏၲႆ, ပစၧေတာ ဌတြာ တိခိေဏန အသိနာ ေကာစိေဒဝ သီသံ
ပါေတယ်, ဥဒေက ဝါ ဩသာေဒတြာ မာေရယ်, အသနိ ဝါ ပနႆ သီေသ ပေတယ်, ဧဝ႐ူေပပိ ကာေလ
သပၸဋိသႏၶိကာ ကာလံကိရိယာ နာမ န ေဟာတိ, အရဟတၱံ ပတြာဝ ပရိနိဗၺာတိ။ [အဘိ၊႒၊၂၊ ၄၁၁။ ]
http://www.ganadharama969.com/2012/07/blog-post_12.html
No comments:
Post a Comment